måndag 20 februari 2012

Mission completed!

50 pull-ups pa en vecka - DONE! Pa sondagmorgonen hade jag gjort 30 stycken. Jag gjorde alltsa 20 till igar vilket jag inte var saker pa hur det skulle ga men det var faktiskt inga problem. 2 i rad klarar jag ganska sa latt nu och jag har aven klarat av 3 i rad tva ganger! Detta var ju mitt forsta mal men saklart kan jag inte ge upp nu! Nasta mal blir att klara av 5 stycken i rad. Det kommer nog ta lite mer tid men det ar definitivt inte omojligt. Jag fortsatter med ambitionen att gora 50 pull-ups i veckan och da borde det bara vara en tidsfraga tills jag nar mitt mal!

Hann med ett benpass innan jobbet imorse. Alltid sa svart att fa in benpassen. Min "egentliga" dag ar sondag (eller mojligtvis lordag) men nar jag som denna veckan inte hann med da maste jag nastan gora det sa snabbt jag kan pa mandagen for gor jag det senare som till exempel mandag kvall eller tisdag lunch sa forstor traningsvarken jag far den resterande traningsveckan. Mandag morgon ar redan det gransfall men den varsta traningsvarken brukar da ha hunnit ga over till onsdag kvall da det ar step och jag behover pigga ben for att det ska vara roligt.

Jag var valdigt trott nar jag gav mig ivag till gymmet imorse det ska erkannas men efter en nagot seg start fick jag faktiskt till ett riktigt bra pass med till och med ett par personbastan!

Sa har blev passet:

Knaboj (raknar totalvikt alltsa vikten av stang plus vikter)
12x20 kg - uppvarmning
10x30 kg
10x35 kg
10x40 kg
8x45 kg
8x47.5 kg (PB!)
8x45 kg
10x40 kg
10x40 kg (breda)

Marklyft (har raknar jag enbart vikt pa stangen da jag inte vet hur mycket stangen vager, kanske 5 kg till?)
12 x 40 kg
10 x 44 kg
10 x 46 kg (PB!)
8 x 46 kg

Tror jag maste skaffa mig dragremmar om jag vill ta mer vikt for jag orkar inte halla kvar stangen i handerna. Det ar det jobbigaste.

Marklyften supersettade jag med lunges med bakre benet pa bank och hantlar i handerna
12 x 2x7 kg (12 per ben alltsa)
12 x 2x8 kg
12 x 2x10 kg (har orkade jag knappt halla kvar hantlarna igen...)

Benspark supersettat med baksida ben (liggande)
Korde 3 x
15x40 kg pa bensparken
15x35 kg pa baksida ben

Efter detta var jag nagot skakis men lyckades ta mig till jobbet och dagens andra frukost (maste ata innan ett benpass annars gar det inte). Har lite svart att riktigt komma igang idag, ar sadar ibland efter helgen, men sakta men sakert speedar jag upp. RFP, yeeeyyy!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar