tisdag 8 juni 2010

Brorsbesök

I helgen har som sagt min lillebror varit och hälsat på och det har varit jätteroligt! Just nu sitter han på flyget på väg hem (snyft...) men jag tänkte att jag skulle bjuda på en liten bildbomb från helgen som varit.

Morgonpromenad på Cap d'Antibes på lördagen. Jag missbedömde tiden lite grann bara. Hade planerat en promenad på ca 1,5 timmar, det tog 2,5 timmar tillslut... Men vi hade trevligt och det var riktigt gott med frukost efteråt :)

På lördagskvällen var det bbq då pojkvännen fyllde år på söndagen. Min vän S har en fantastisk takterrass till sin lägenhet där vi fick vara. Det blev jättelyckat! Mycket folk, mycket mat, riktigt bra stämning! (vilket kan anas från bilderna nedan :) )

Dagen efter festen lagade jag födelsedagsbrunch till pojkvännen. Scrambled eggs, bacon, nybakat bröd etc. Vi blev ganska mätta faktiskt :)

På måndagen hade jag tagit ledigt på eftermiddagen. Jag och lillebror gick till samma crepe ställe i Antibes där jag var för några veckor sedan med mamma. Vi blev inte besvikna den här gången heller. Jag fegade och tog återigen den supergoda chevreost och laxcrepen men även lillebrors tomat, parmaskinka och mozzarella crepes var en smakupplevelse!

Sista kvällen lagade lillebror mat. Biffar med dijonsenap och fetaost, supergoda! Jag ska försöka göra om dem själv.
The master chefs (fast jag gjorde bara pasta den här gången...)
Mums! (pojkvännen är med på hörnet men han föredrar att vara anonym...) Champagne till maten såklart!

Hej då lillebror, det var toppen att ha dig här! Vi ses om några månader!


1 kommentar:

  1. Tack själv! Har varit jättekul att vara hos er :). Nästa gång vi ses utomlands så är de i Rom ;)!
    Hälsa Fernando! Ha det bra kramar!

    SvaraRadera