söndag 13 juni 2010

Slapp grillad spinningtopmodel?

Varning Varning, detta är ett megalångt inlägg! Läs vidare på egen risk... 

En lite kryptisk rubrik möjligen men den är en ganska bra beskrivning av vad den här helgen har bestått av. Ja alltså inte så att vi har grillat en topmodell på spinningcykel, oroa er inte :) Jag ska förklara...

Igår var jag som sagt helt slut så fokus var satt på att ta det lugnt. En vän hjälpte mig förresten att förstå varför jag har känt det som om jag inte har haft någon tid över på sistone. Jag hade ju helt glömt bort att jag faktiskt har varit sjuk i två svängar! Så med andra ord har jag sedan i mitten av April antingen haft besök, jättemycket på jobbet, eller då det varit lite lugnare varit sjuk. Inte konstigt att det känns som om jag ligger lite efter! Ja i alla fall, jag var trött så vi tog det lugnt. En lugn frukost på balkongen och sen satte jag mig i en av vilstolarna på balkongen och läste ut en bok. AH lovely!

På eftermiddagen kunde jag dock inte hålla mig utan drog iväg till gymmet, det var ju trots allt bodycombat... Men tji fick jag! Det visade sig att alla bodycombat ledare antingen var bortresta eller sjuka så passet hade ersatts av bodyjam = urk... Två gånger bodyjam på en vecka kändes helt klart för mycket, jag var ju sugen på lite ordentlig träning! Då det gick ett spinningpass parallellt fanns det inga ursäkter eller alternativ, jag gick in och satte mig på en spinningcykel (är annars väldigt bra på att hitta på undanflykter för att slippa spinna, har lyckats hitta undanflykter under två år nu).

Så vad blev resultatet? Hade det blivit roligare att spinna? Hade min träningsglädje nått sådana nivåer att jag nu till och med kunde tycka att det var roligt att sitta och trampa runt runt runt på en cykel? Jag står ju ut med att jogga nu så det borde ju inte vara omöjligt? Vad tror ni?


And the answer is... NOOOOOO!!!! Spinning och Johanna är fortfarande inte bästa vänner, knappt ens bekanta faktiskt. Jag saknar att röra på armarna när jag sitter på cykeln, jag får mjölksyra i benen innan jag får upp något flås, jag retar mig på att ledaren inte trampar i takt till musiken etc etc. Nej jag kommer nog fortsätta hitta på ursäkter till att inte gå på spinning i sex månader till minst :)

Fast spinningen fyllde i alla fall syftet att jag svettades ur all vätska som jag hade samlat på mig. Något som var positivt för vad jag gjorde imorse...

Men innan jag berättar mer om vad jag hade för mig tidigare idag får jag ju inte glömma gårdagskvällen. Det var nämligen grillning nummer ett. Pojkvännen hade köpt hem Dorades (stor vit fisk, vet inte svenska namnet) och vi hade fortfarande kvar grillen sedan födelsedagsfirandet förra helgen så vi hade en egen liten bbq på balkongen :)

Här hade jag tänkte lägga in en bild på fiskarna på grillen men det ser så hemskt ut så det blir ingen :S Det får bli en lite suddig bild på slutresultatet istället, ser inte fullt lika brutalt ut. Var dock jättegott!

Fisken serverades med en sallad med quinoa, persika och vanilj. Det låter spännande eller hur? Man kände visserligen inte vaniljsmaken speciellt mycket men kombinationen fetaost och persika blev jättebra. Jag rekommenderar!
Blanda i en skål:
  • quinoa (för två portioner kokade jag 1 dl quinoa)
  • nektarin i kuber
  • fetaost i kuber
  • gurka i kuber
  • avokado i kuber
  • skivad lök
  • ruccolasallad
  • hackade valnötter
"Krydda" salladen med valfria mängder av:
  • vaniljpulver
  • honung
  • olivolja
  • salt
  • citronsaft
OK nog om gårdagen, tillbaka till tidigare idag och nu kommer ni förstå varför jag satte topmodel i rubriken till inlägget samt även varför jag tyckte det var bra att svettas på spinningpasset. I morse hände nämligen detta:
Ja just det! Jag lekte topmodel på stranden i cap d'antibes :) Har en vän här som vill bli/nästan är professionell fotograf och han tillsammans med en av sina vänner (även han fotograf) frågade mig om jag ville ta lite bilder. Såklart jag ville! :) Så imorse steg jag upp tidigt tidigt för att fixa hår och smink och vid niotiden drog vi samt en massa fotoutrustning iväg till en strand på capen för att ta bilder. Jag kände mig lite som en superstar får jag erkänna med tre killar som sprang runt med kameror och diverse skärmar och blixtar för att ta kort på mig :) Ovan är bara ett litet snabbt urval av alla bilder som det blev, det är inte lätt att se naturlig ut på kort men det blev en hel del fina bilder så jag kommer nog lägga upp fler senare.

Här har vi dem, the photographers :)

OK nu är det här inlägget nästan slut, jag lovar. MÅSTE bara skriva om grillning nummer två också :) Denna gång hemma hos vår kollega P som jag numera vet läser min blogg, aaarrrgh jag känner pressen på att skriva något riktigt bra nu! ;)

Så vad kan jag säga om denna grillning nummer två. Om jag börjar med att säga att jag och pojkvännen fortfarande är proppmätta så kanske ni misstänker att det var mycket mat? Och ja ni har rätt! MUMS! Det var inte bara mycket mat, det var mycket GOD mat!

Och när det finns mycket mat, som är väldigt god så har både jag och pojkvännen samma problem...Vi är som bottenlösa hål ungefär. Eller det är inte riktigt sant för det hela slutar ju med att vi typ rullar därifrån, men vi tror att vi är bottenlösa hål och äter och äter och äter och äter...:D

Förutom en massa god mat fanns det även fullt av riktigt trevliga och roliga människor. En perfekt söndagseftermiddag! Tack igen P!



Nej nu får det vara nog, nu ska jag lägga mig i soffan brevid pojkvännen. Godnatt!



1 kommentar:

  1. Det var ett roligt lååångt inlägg och ta det lite lugnt nu Johanna! Var rädd om dig! Verkligen kanonfina bilder på dig! Kram Anna

    SvaraRadera