måndag 29 november 2010

Sova, Äta, Träna

Vilken helg det har varit! Det är väl sällan jag packar in så mycket aktivitet och nya möten på två dagar. Det har varit intensivt men väldigt roligt och då jag trots allt har lyckats sova åtta timmar per natt känner jag mig även utvilad.

Helgen började som sagt i fredags med utgång med E och flickvän. Lördagen spenderades med att städa och träna och på kvällen var vi bjudna på middag hos ett franskt/polskt par som jag har lärt känna genom gymmet. Det var vi, H, samt ett annat franskt par också från gymmet där. Det blev en jättetrevlig kväll med otroligt mycket god mat. När vi kom hade A bakat minicroissanter som ni ser nedan fyllda med parmaskinka och lax! Detta följdes sedan av raclette (olika charkuterier som man häller smält ost på, nyttigt!) och till efterrätt en fantastisk italiensk tårta som A gjort fylld med ricottaost, pistagenötter och andra gottigheter (fick tyvärr ingen bild på den). Vi åt tills vi var på väg att spricka men med tanke på mitt gymrace igår så tror jag det var en bra uppladdning. Väldigt roligt att vi äntligen börjar lära känna lite fransmän också! Inget ont om alla internationella människor, de är jättetrevliga, men nackdelen med dem är ju att de flyttar efter ett par år. Så om vi nu ska stanna här ett tag känns det viktigt och roligt att lära känna människor som faktiskt kommer härifrån. Det ger också en helt annan förankring i samhället tycker jag samt att min franska såklart blir bättre. Det känns bra!



Igår kväll var vi sedan återigen bjudna på middag. Denna gång hos E med flickvän M nedan. Även detta innebar en massa god mat. Whiskeyflamberade räkor, en god sallad, egenfiskad Dorade samt en smulpaj med äpple och jordnötter. Återigen åt jag tills min mage stod rätt ut men idag ser det ändå ut som om jag har gått ner i vikt under helgen så jag antar att det var tur att jag åt så mycket som jag gjorde, fem timmar träning tar väl ut sin rätt. Även detta var en riktigt rolig kväll!

Så som summering av helgen kan vi säga att vi har lärt känna tre nya par att umgås med (ja vi kände ju delar av paren innan men inte i den här konstellationen), vi har varit väldigt franska (bara umgåtts med fransmän, pratat franska samt varit på två riktigt franska middagar) och jag har ju då spenderat totalt sju timmar på gymmet, det är nog rekord. 

Oj nu är klockan snart åtta! Bäst att rusa!

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit en kanonhelg men tur med ditt maratonträningspass...annars hade du väl rullat nu. Kram pappa

    SvaraRadera