måndag 8 november 2010

Slumpen eller?

Ibland undrar man. Om det verkligen kan vara en slump? Eller om det finns någon mer som styr? Nu pratar jag inte om stora viktiga saker utan bara små detaljer i vardagen som "råkar" hända.

Den här morgonen gick jag och funderade på en fransk sång jag hört på en mixskiva. Visste dock inte namnet på artisten. Synd tänkte jag, jag skulle gärna ha lyssnat på fler sånger av henne för den jag hört var väldigt fin. Men jag visste ju inte vad hon hette så jag satte på Spotify och klickade på en låt på topplistan som jag ville lyssna på. Topplistan består av 100 låtar. OK så långt ingenting konstigt. Men vilken sång tror ni min Spotify slumpar fram som sång nummer två av de 100 titlarna? Jo just den sången som jag har gått och tänkt på under morgonen och undrat vad den heter! Chansen var alltså en på 99 att just denna sång skulle väljas (samt att jag inte ens visste att den låg på topplistan).

Så vad säger ni? Slumpen eller?

3 kommentarer:

  1. Du vet nog redan min åsikt men måste få säga det ändå! Slumpen finns inte...varken i det lilla eller det stora. Allt är logik! Gör du så blir det si...hver gang.
    Och tydligen hade du gjort dig förtjänt av att få svar på denna undran...direkt...Lite för stora tankeområden för att reda ut här så det blir kristallklart men du frågade och detta är mitt svar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tank jag gissade faktiskt att du skulle bli den som kom med en kommentar ;) Och ja jag haller nog med dig,
    kramar

    SvaraRadera
  3. Det finns en annan dimension som vi inte kan rå på! Tror inte på slumpen eller att det bara är en tillfällighet. Minns du första gången 2007, när jag kom till Nice med din pappa? Hotellet o mkt annat. Det finns en mening med allt! Kram Anna

    SvaraRadera