lördag 20 november 2010

En trött lördag

Idag har jag inte riktigt varit i form. Sov drygt åtta timmar och vaknade utvilad. Men det betydde tyvärr inte att jag var full av energi. Fast lite får jag skylla mig själv. Då vi åt en sen frukost (11.30) blev det inte tid för någon riktig lunch innan träningen. Jag åt således bara lite keso och några nävar nötter innan jag gav mig iväg till gymmet vid halv-tre tiden. Det är inte den allra bästa uppladdningen innan man tränar 30 minuter axlar, 60 minuter step och 60 minuter bodycombat...

Det började dock bra. Axelpasset var roligt och jag börjar verkligen se skillnad på mina armar nu! :) Mitt gym är dock lite speciellt när det gäller styrketräning. Det är nämligen BARA killar/män som tränar där! Eller nej det var två tjejer som tränade rumpa också men det är bara jag som vågar mig i näheten av hantlarna... Men men, numera struntar jag i det, jag får lite undrande blickar men so what!

Efter axelpasset var det dags för step. Det började BRA! Jag fixade en komplicerad kombination bara sådär! Men sen kom tröttheten. Jag kunde inte komma ihåg koreografin. Jag tappade bort mig om och om igen. Blir dock inte lika frustrerad när detta händer längre eftersom jag ju vet att jag kan egentligen, det är bara en dålig dag.

Jag försökte äta proteinbar och dricka vatten så gott jag kunde under passet men när det blev dags för bodycombat kunde jag ändå känna att jag inte var på topp. Orkade inte pressa mig på samma sätt som jag brukar och fick ta det lite lugnt. Irriterande när man känner att man vill men det inte går!

När vi kom hem däckade både jag och pojkvännen på soffan och det kändes helt ärligt som om vi skulle stanna där resten av kvällen. Som tur vad lyckades vi uppbåda lite energi för att laga maten nedan vilket ledde till en visst återhämtning men på topp känner jag mig inte. Har lite ont i magen och börjat få lite smått ont i halsen vilket ju förmodligen är anledningen till den bristande formen. Det blir att ta det lite lugnt imorgon...

Tur då att det ska vara riktigt pissväder för då kan man inte göra någonting alls här förutom att just stanna inne  och inte göra något. Ibland är det det bästa som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar