söndag 7 november 2010

Städa?

Nu är det alltså söndag kväll och jag har mycket effektivt lyckats skjuta upp det faktum att jag måste städa här hemma ända fram till nu... Men nu finns det ingen återvändo. Jag måste, verkligen! Men usch vad otroligt osugen jag är... Städa är ju... tråkigt! Just det, precis så, jättetråkigt tycker jag att det är! Jag skrattade lite tyst för mig själv igår kväll under en konversation på middagen. Det var två par där och tjejerna och killarna skojade om hur tjejerna är så noga med att städa och de klagade på sina killar som inte höll det perfekt. En av tjejerna dammsuger två gånger om dagen! TVÅ GÅNGER!? Ärligt talat, finns det inte roligare saker att sysselsätta sig med? Jag dammsuger två gånger i... eh nej jag väljer nog att inte berätta mer än så :)

Var i övrigt en jättetrevlig kväll igår. Uppfriskande att träffa nya människor. Roligt med fransmän. Jättegod mat. En toppenkväll!

Idag har jag träffat S och hans nya flickvän. Alltid så roligt att träffa honom. Vi pratar och pratar och pratar och pratar oavbrutet när vi ses. Och då menar jag verkligen oavbrutet eftersom vi hela tiden avbryter varandra. Men det är ok, vi är likadana, så ingen av oss tar illa upp, bara skönt att samtalet håller tempo liksom :) S är den personen som jag har känt längst här. Snart 5 år har vi känt varandra. Tiden går snabbt!

Sedan blev det en sväng på gymmet. Träning med E. Jag agerade personlig tränare :D Och nu hoppas vi verkligen att E inte läser detta...för jag var fasiken starkare än vad han var!!! I rule när det gäller axlar! Shit vad coooolt!!! :D

Nu har jag ätit. Jag håller på att baka proteinbarer (ja jag kan vara kreativ när jag inte vill göra något annat som att städa) och nu bloggar jag alltså. Men jag måste. Jag ska. Städdags. Nej nu ringde mamma, så nu måste jag prata i telefon ju istället. Åh vad synd... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar