torsdag 25 november 2010

Spring i benen

Att bara vara en hel dag på jobbet och sedan komma hem och sätta sig framför TVn känns väldigt konstigt för mig. Att inte på något sätt träna under en hel dag känns verkligen fel. Jag blir inte hungrig som vanligt och det känns i hela kroppen att någonting fattas, jag har liksom inte gjort någonting!

Idag var en sådan dag. Jag tränade ju dubbelpass igår och för fotens skull ville jag inte köra något annat dansaktigt pass idag och jogga vågade jag inte göra än. Jag körde ju bodypump igår så styrketräning var inte heller ett alternativ. Så vad göra? Jag hade ju en massa spring i benen! Jo när jag kom hem bestämde jag mig för att ge mig ut på en liten powerwalk. 50 minuter blev det, och snabbt gick jag, så snabbt jag kunde gå. Det var nödvändigt för att försöka bli lite trött och få upp pulsen för det var inte det lättaste, jag trodde nästan inte jag skulle lyckas trots armsvängande och en riktigt snabb takt. Men, efter 40 minuter började jag faktiskt bli lite trött och efter 50 minuter hade aptiten kommit tillbaka och springet i benen var borta så jag kunde lugn och glad laga lite mat som vi precis har ätit.

På tal om mat så har det ju varit väldigt ont om recept i bloggen ett tag så nu tänkte jag råda bot på det. Detta är ett par saker som jag har lagat för ganska länge sedan, tagit bilder på och sedan inte orkat publicera. Men här kommer det!

Först ut, hembakade proteinbarer i ett recept lånat härifrån:

Blanda i en skål:
2 dl havregryn
2 dl grovhackade blandade nötter
1-2 dl hackad torkad frukt
1 dl fromage blanc alt 1 dl naturell yoghurt
2 tsk pepparkakskryddor
1 msk honung
1 nypa salt


Forma 10 bars och lägg på bakplåtspapper. Stoppa in i en 110 grader varm ugn i ca 1,5 timme. Låt svalna och vira in i plastfolie. Det är ca 140 kcal per bar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar