måndag 20 december 2010

Bilproblem...

Idag när jag skulle åka från jobbet startade bilen precis som vanligt...men sedan stannade den! Och när jag försökte starta den igen gick det inte, inte första gången, inte andra gången, inte tredje gången... Inte förrän jag fjärde gången tryckte ner gaspedalen i botten lyckades bilen hålla sig "vaken".

Jag tänkte att det kanske var batteriet så innan jag gav mig in i bilköerna körde jag ett par varv runt i rondellerna vid mitt jobb för att förhoppningsvis ladda upp batteriet? När jag gjorde mitt sista varv stannade dock bilen igen. Det har hänt förut. Helt plötsligt lyser alla varningslampor, servostyrningen är ett minne blott och bilen måste startas om. Men att det nu hände strax efter att bilen inte ville starta alls gör att jag starkt misstänker att de två fenomenen är relaterade tyvärr.

Med skakiga ben lyckades jag ta mig hem genom enorma bilköer utan fler missöden och nu står bilen säkert i garaget. Imorgon ska jag (förhoppningsvis) köra ut bilen igen och lämna den på ett garage. Jag hoppas de kan hitta vad som är fel med min älskade bil och helst även reparera det medan jag ändå är iväg och inte behöver den. För oj oj oj vad jag har blivit bilberoende! Att klara ett par veckor utan bil känns inte alls roligt! Så håll tummarna för mig och min Kakacar som vi kallar henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar