torsdag 2 december 2010

Sol och kallt

Godmorgon! Idag skiner solen har igen men det ar kallt! Ja det ar inte sno, det hander ju valdigt sallan, men vantar och mossa behovs (tycker i alla fall jag). Mina fingrar ar trots detta smatt djupfrysta fortfarande sa att skriva pa tangentbordet ar en utmaning.

Jag har precis avslutat min goda frukost, fruktsallad med notter och russin blandat med keso och kanel och pepparkakskrydda, gott och nyttigt! Sedan har jag aven atit upp resten av den marsipan som jag fick fran min kollega for ett par dagar sedan, ocksa valdigt gott dock lite mindre nyttigt ;) Har aterigen kommit in i en smaatarperiod, denna gang dock enbart fokuserad pa sotsaker inte pa smaatande i allmanhet. Nu nar julen narmar sig kanns det ju som om det finns godis overallt, i alla fall hemma hos oss, och dessutom blir jag sugen pa att baka tartor och kakor och har man val bakat dem sa maste de ju atas eller hur? ;) Ja ja, egentligen ar det ju ingen fara om jag inte ater sa nyttigt nu ett tag for da har jag ju nagot att kampa lite med pa gymmet sedan och det tycker jag ju bara ar roligt! :)

Planen for dagen bestar av jobb, Bodypump, inhandlande av bransle till vart element, eventuellt apero med vanner samt provande av klader infor morgondagens julfest pa jobbet. Om jag hinner tanker jag aven baka lite kakor och dricka annu mer glogg!

3 kommentarer:

  1. Pepparkakskrydda...det låter väldigt gott. Vad är det? Går det att köpa i Sverige ?
    Idag har det varit rimfrost på träden jättefint. När jag åkte från Linköping kom snöovädret hit från Skåne. I Skåne har det varit riktigt busväder som vanligt. SJ har ju gjort bort sig igen. Häromdagen stod ett tåg stilla mellan Linköping och Norrköping i 5h!!!!!!!!!!!!!!!!!!sedan fick passagerarna evakueras. Hur kul kan det vara. Minus 21 imorse vid 6 när jag åkte till Linköping,nu minus 8 bara!!!!
    Kram kram.

    SvaraRadera
  2. Pepparkakskrydda kan så vitt jag vet bara köpas i Sverige, jag ser till att köpa med mig varje gång jag är hemma. Ligger förpackat i små påsar vid kryddorna, mina är från Santa Maria. Jättepraktiskt och gott att ha i keso eller i gröt till exempel. Här är det inte fullt så kallt men vi har fortfarande bara värme i ett rum i lägenheten så lite kyligt är det allt, kramar

    SvaraRadera
  3. Hittade den på hyllan i affären. Nu förstår jag det är ju alla kryddor till pepparkakor i ett. Aha vad fiffigt istället för att köpa en massa olika påsar.
    kraaaam

    SvaraRadera