torsdag 26 april 2012

Ingen vanlig brownie

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu. Jag har helt enkelt saknat bade inspiration och tid. Ett IKEA besok i helgen tog nastan knacken pa mig och aterstande energi agnades at mobelskruvande och bakande istallet for till datortid. Min dator hemma ar dessutom sa himla seg och hogljudd (flakten) samt att den stangs av hela tiden pa grund av overhettning sa jag drar mig ratt sa rejalt for att satta igang den pa kvallarna.

Men hur som helst. Ett litet recept maste jag anda slanga in da skapelsen ni ser nedan ar en om jag far saga det sjalv riktigt lyckad version av nyttig dessert. Jag lovar att ingen kan gissa huvudingrediensen i denna brownie!

Brownie med vita bonor
Mixa samman med stavmixer i en bunke:
  • 1 burk vita bonor (skoljda)
  • 1.5 dl kakao
  • 1 stor scopa chokladprotein
  • 2 mogna bananer
  • 5 msk stevia sotningsstro
  • 1 dl grovt krossade valnotter
Mosa ut i en smorjd form. For mig blev smeten ratt fast och till skillnad fran vad jag trodde smalte den inte och flot ut nar den val var inne i ugnen sa bre ut till onskat matt med en gang. Jag hade "broat" min form med kokosflingor. Stall in i ugnen 150 grader i ca 20-25 minuter. Det blir snarare som en fudge an en brownie skulle jag saga men det blir faktiskt gott! Forvara i kylen.

Nasta gang jag gor denna kaka ska jag gora foljande forandringar for att se om det kan bli annu battre:
  • Byta ut halften av kakaon mot mer chokladprotein sa att kakan blir mindre bitter
  • Oka mangden sotningsstro nagot
  • Eventuellt blanda i nagot sott typ russin i smeten
Lycka till! Kan serveras med vaniljkesella for en komplett proteinbomb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar