söndag 24 september 2017

Jag älskar henne så mycket att det blir övermäktigt

Ja det är så det känns när hon tittar på mig. Så mycket kärlek att det blir smärtsamt. Jag kan liksom inte bara i ögonblicket utan måste distrahera mig med telefonen eller något annat då och då för det blir för mycket annars. Så mycket kärlek och samtidigt en sådan paralyserande rädsla att något ska hända henne. Denna konstanta lycka och skräck när man har barn, underbart och samtidigt det läskigaste man kan tänka sig. När hon tittar på mig med så mycket kärlek, lilla dockan, mammas allra finaste bebistjej, då blir jag så lycklig och samtidigt gör det ont inuti då jag tänker på världen, på alla hot som finns precis överallt. Jag vill skydda dig alltid mitt hjärta! 


 
Och allt det här gäller givetvis det stora barnet också såklart men det hoppas jag goes without saying. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar