torsdag 26 juli 2018

Long time no see

Ja himmel, bloggen blev visst lite bortglomd nar jag borjade jobba. Det var faktiskt ganska roligt att borja tillslut, fick mycket att gora och allt var ratt bra. Tills jag efter knappt tre veckor blev sa trott sa trott. Hade varit en intensiv vecka pa jobbet och huvudet sa bara stopp. Surrade sa fort jag forsokte tanka, tryck i huvudet liksom, hela helgen var jag bara helseg och orkade nastan inte gora nagot. Detta kombinerat med noll talamod. Det blev helt enkelt for mycket. Sa sedan dess har jag fokuserat pa att ta det lugnt och inte stressa. Ta bort allting som inte ar masten, daribland bloggen. Ta det lugnare pa jobbet. Sova. Det tog ett tag men det har blivit battre. Har fortfarande valdigt daligt minne men ar inte alls lika trott langre. Har aven hjalp nu mot deppet sedan en dryg manad vilket ar skont!

Och nu ar vi i Stockholm sedan snart fyra veckor tillbaka och vi har det sa bra! Det ar varldens varmaste sommar i ar vilket bade ar mysigt och lite laskigt. 30 grader varje dag de senaste tre veckorna, och aven jattevarma kvallar, helt galet. Vi som skulle hit for att slippa undan varmen i Frankrike!

Och Luna hon har borjat ga! Hon stod upp utan stod fran det att hon fyllde ett ar. Nagra veckor senare borjade hon ta sma sma steg framat, ett eller tva, och sa ramlade hon. Nar vi kom till Sverige den 29e Juni sa tog hon 3 till 5 steg. Tva veckor senare tog hon kanske 10. Och sedan, for en och en halv vecka sedan ungefar, sa lossnade det och nu kryper hon nastan inte langre utan gar bredbent framat. Lilla gumman!

Theo ar jattemysig. Verkar som om han antligen har kommit ut ur sin jobbiga fas. Visst kan han fortfarande bli arg men inte alls lika mycket. Sen ar ju jag inte lika trott langre vilket saklart hjalper. Han pratar och reflekterar mycket. Bland annat om att han tycker om tjejer for de ar gosigare. Och haromdagen pratade han om ifall han skulle gifta sig med Emilie nar han blir stor, fast nar han insag att hon ju bor 40 minuter fran oss sa blev det problem, for han ska ju bo med mig alltid :)



Tjej pa vift

En vaff, Luna alskar hundar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar