måndag 28 juni 2010

Skam den som ger sig

Men jag är inte den som ger mig när jag väl bestämt mig för något som tur är och idag gav det äntligen resultat! Jag kan mycket stolt berätta att jag lyckades HÄNGA MED I HELA KOREOGRAFIN PÅ STEPPASSET!!! :D 

Mm mycket stolt över mig själv är jag nu. Bra jobbat att jag var envis och fortsatte fast att det kändes otroligt motigt, svårt och omöjligt! För riktigt roligt var det när jag helt plötsligt fattade och kände att jag hade lite koll! I rättvisans namn skall tilläggas att detta var ett nivå två pass (alltså inte nivå tre vilket jag kört tidigare i veckan och misslyckats grovt med) men det var nog så komplicerat så jag tror och hoppas att jag är på god väg att inom en inte alltför avlägsen framtid även klara av nivå tre!

Efter stepen var det dags för bodycombat. Måste dock komma ihåg till nästa vecka att när man faktiskt hänger med i ett steppass så är det riktigt jobbigt så jag hade verkligen behövt något att stoppa i mig innan det var dags för combaten. Ska ta med mig någon energybar nästa vecka för idag kändes det som om combaten verkligen gick på reservlåga.

Upptäckte dock att jag äntligen börjar få min eftertraktade axel (axelmuskel alltså)! Man ser den tydligt under bodycombat passet eftersom armar och axlar används mycket och därför pumpas upp lite extra. Tror även att det effektiva axelpasset i lördags gjorde susen, mer sånt!

Axel :) Nu ser man faktiskt att det går ut för axeln och sen in igen innan triceps! Vilken tid det tog att uppnå detta!

Har sedan jag kom hem ätit som en varg! Nästan tre timmars träning på en dag sätter sina spår (morgonpromenad plus step och combat) och jag åt upp nästan två av de tre bakade potatisar som pojkvännen hade tillagat. Han hävdade att han inte var så hungrig så att det var ok att jag åt ganska mycket mer av hälften av maten...

Nu ska jag mysa lite med min bok. Ha en bra kväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar