tisdag 24 mars 2020

Same same

Jaha da har det gatt tva dagar till. Vadret har vant sa det ar nu ratt kallt att hanga ute pa taket. Jag gjorde det dock i alla fall igar och fryser sedan dess samt nyser. Ja ni forstar, jag har passerat till ett nytt stadie, hypokondristadiet. Jag forstar varfor det hander. Vi borjar narma oss tva veckor sedan jag senast var ute och traffade folk, alltsa vi narmar oss gransen da man kan saga att vi ar typ sakra for smitta, och det triggar det har beteendet hos mig. Har lite lite ont i halsen ocksa. Igar var jag tvungen att ga och lagga mig och forsoka sova bort allting for blev sa paralyserad. Ja ja time will tell antar jag men dar befinner jag mig just nu.

Annars da. Det har ska fortsatta ytterligare nagra veckor. Sanitart nodlage ar utlyst i tva manader. Borjar starkt betvivla att Theo kommer borja skolan igen innan sommaren. Borjar kannas osannolikt att det ens blir nagon Sverigeresa i sommar. Hur lang tid ska det ta innan de hittar nagon behandling eller vaccin som fungerar egentligen??? Ekonomin gar i botten. Vad kommer handa med vara jobb? Det ar sa mycket osakerhet just nu. Usch man far forsoka att inte tanka pa det. Den stora radslan for att bli sjuk vilken gar fram och tillbaka. Man pratar flockimmunitet, samtidigt ar det massor manniskor som dor. 186 manniskor senaste dygnet i Frankrike! Det ar ju helt sjukt. Och da ar inte sjukhusen fulla an har sa det ar inte pa grund av det. Man blir ju inte jattesugen pa att forsoka sig pa flockimmunitet da.

Var ju ute och sprang for ett par dagar sedan men nu har jag ingen lust till det langre. Vill bara lasa in mig totalt. I Sverige far man ju fortfarande ga runt fritt. Jag fattar arligt talat inte hur folk vagar? Kanske blir det annu laskigare nar man val har fatt restriktioner, det ar mycket mojligt, men nej fy sjutton jag har da ingen riktig lust att ga ut alls langre.

Men nu, efter att ha googlat blodtyper och Corona samt alla andra hemska nyheter sa ska jag ta och satta mig med mitt begynnande halsont och min rinnande nasa och forsoka fa lite gjort.

For att avsluta positivt sa ar det ju anda mysigt att fa sa mycket tid med barnen, det ar fint. Och de leker i alla fall stundtals valdigt bra tillsammans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar