torsdag 22 juli 2010

Mamma på besök

Igår kom mamma hit. Hon ska vara här några dagar innan vi på söndag ger oss iväg på vår roadtrip till Spanien! Hon tycker att det är ganska varmt här, detta trots att det har varit tropiskt väder i Sverige den senaste tiden, men 30 grader varmt vid midnatt det kan Sverige fortfarande inte mäta sig med!

Ikväll hade jag bjudit in H från mitt team på middag. Lagade en favorit i repris av böngrytan med jordnötssmör som jag länkat till tidigare. Men den är faktiskt så god så den förtjänar ett recept i min blogg också. Here we go:
Fräs i olja:

  • En hackad lök
  • En paprika i kuber
  • En stor hackad vitlöksklyfta
Lägg till:

  • 1/4 dl tomatpure
  • 1.5 dl majskorn
Låt fräsa ytterligare ett par minuter, tillsätt sedan:

  • 2.5 msk jordnötssmör
  • 2 dl buljong varm
Låt puttra ett par minuter, tillsätt sedan

  • En burk kidneybönor
  • Sambal oelek och salt efter tycke och smak (ca 1tsk sambal)
Jag serverade med kokt broccoli, grönsallad och bröd. Det passade bra! Tyvärr har jag inget detaljerat foto men här är en bild på vi som åt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar