lördag 3 juli 2010

Myggbett, mage och väntan

Förra året hade vi nästan inga mygg i Antibes men det har de tagit igen i år... Har sedan två dagar tillbaka myggbett överallt! Myggen kom samtidigt med värmen och nu börjar situationen bli lite ohållbar känner jag. Har i alla fall inga myggbett i ansiktet än peppar peppar, kommer ihåg för två år sen då jag vaknade på morgonen och trodde att jag hade fått tonårsakne sisådär 8 år försent eftersom jag hade fem stora myggbett på kinderna. Det vill jag gärna inte upprepa...

Min mage är helknäpp sedan några dagar tillbaka. Alltså det är ju roligt att veta att jag har ganska mycket magmuskler och ganska lite fett på magen och allt det där och att det i teorin skulle se riktigt snyggt ut... Synd bara att min mage inte är på humör att visa upp sig utan istället kör ballong style, suck! Jag blir SÅÅ trött på den! Den var uppsvälld redan när jag vaknade imorse och så fort jag åt något blev det bara värre. Är för i övrigt uppsvälld hela jag. Förstår inte varför, måste ha samlat på mig en massa vatten, men irriterande är det i alla fall!

Nog om det. Sitter här och väntar på att min bror med flickvän ska komma. De skulle ha varit här för en timme sedan men jag får inte tag på dem så vet inte var de har tagit vägen. Är dock tur att de är lite sena för jag behövde städa här innan de kom. GUD vad skitigt det var! Solljuset liksom får smuts och damm att synas mycket mer! Men nu är det bättre i alla fall.

Och en parentes, igår var jag ute och drack en öl och en cider, och idag är jag bakis!? Inte så van vid att dricka längre...

Nu ringde lillebror och sa att det var framme! Bäst att jag går och möter dem. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar