tisdag 20 juli 2010

Var ska jag börja?

Jag har så mycket fina bilder från vår helg i Paris och i Normandie och så mycket att berätta. Jag vet varken hur jag ska börja eller vad jag ska välja! Det blir därför en lite godtycklig blandning.

På grund av förseningen orsakad av easyJet så kom vi inte fram förrän den 14 Juli, nationaldagen. Vi möttes av... totalt ösregn! Så de första timmarna spenderades i våra vänners lägenhet. Vi fick dock underhållning då vi helt plötsligt fick se stridsvagnar utanför fönstret. Visade sig vara rester från den traditionella militärparaden men just dessa hade helt villat bort sig och orsakade mindre trafikstockning...



På kvällen slutade det i alla fall regna och vi kunde ge oss av mot Eiffeltornet för att titta på nationaldagsfyrverkerierna. Det var verkligen mäktigt. Försökte fånga lite på film. Inte samma sak såklart men i alla fall:



Dag nummer två ägnades åt shopping. Mycket credit till pojkvännen som gick med mig i hela 5 timmar utan att klaga! Tillslut fick han dock lite öl på en av Paris många uteserveringar. Då blev han lite gladare :) Vi var dock trötta vid det här laget, det tar på krafterna att handla på rea. Men jag hittade massor! :D

Efter att ha fått lite extra energi hann vi även med en promenad vid Seine. Här är jag med Notre Dame i bakgrunden.

Efter två dagar i Paris var det dags för Normandie och Etretat. Otroligt vackert! Jag låter bilderna tala för sig själva:



Och en till bara för att det är så vackert

Lördagskvällen återvände vi till Paris och hann med en liten utgång i kvarteren runt Montmartre. Då vi vaknade lite lagom trötta på söndagsmorgonen hade våra vänner (eller Fer's vän med flickvän rättare sagt men de var så otroligt trevliga och gulliga så de känns som mina nära vänner också) förberett en Brunch. Mums!

Nej det får faktiskt räcka så här för ikväll. Det är så varmt här så att sitta nära den varma laptopen känns outhärdligt! Men det var i alla fall en riktigt bra semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar