lördag 17 mars 2012

En annan biff

Medan jag ligger har och vantar pa att mina broder ska vakna till liv tankte jag dela med mig av ett recept pa en kikartsbiff jag tillagade i veckan. Jag tror jag kommer ihag...

Mixa samman:
-2 burkar kikartor
-2 vitloksklyftor
-2 agg
-1.5dl caswey notter (utbytes med fordel till annan sort da dessa inte gav mkt smak)
-2msk spiskummin
-sambal oelek efter smak
- 2 msk maizena
- drygt en tsk bakpulver
-salt och peppar

Nar fardigmixat ror aven ner:
1/2 burk keso

Stek pa medel till svag varme 5min pa varje sida. Et voila!
Sent from my Blackberry

1 kommentar:

  1. Vegetariska biffar!!! Toppen! Och inte lär musklerna förlora på det... Inte varit och besökt dig på ett litet tag, men har nu uppdaterat mig. Jättefina bilder på dig!!! Kul!
    Ha det gott i alla avseenden...
    Kram Ninni

    SvaraRadera