tisdag 6 mars 2012

Livstecken

Nya inlägg lyser ju med sin frånvaro för tillfället och jag är rädd att det finns en risk att det kommer fortsätta så resten av veckan. Har ju en massa recept som jag vill lägga upp men jag har inte tid. Idag kom jag hem från jobbet vid halv elva! Det är nog det senaste jag någonsin jobbat om man bortser från event såklart. En RFP som skulle in och det tog mer tid en beräknat. Blir så trött på oambitiösa människor. Hur kan man lämna ifrån sig ett halvfärdigt dokument? Och tycka att det är färdigt?? I fem timmar fick jag sitta och skriva om en massa av min kollegas svar. Om jag var irriterad? Ja en aning det får erkännas...

Helgen var annars toppen. Massa bakning på fredagskvällen som dessutom blev lyckad (ja recept kommer). Träning samt trevlig middag med vänner på lördagen och en ny bekantskap på söndagen kombinerat med strandlunch i solen och det obligatoriska glaset med rosevin.

Imorgon har jag en fullpackad dag med möten hela tiden samt en massa träning då det är konvent på Topfit på kvällen med en timma LIA följt av en timmas Step. Blir nog roligt om jag bara har energi så det räcker. Har redan förberett morgondagens måltider för att försöka ladda med tillräckligt med kolhydrater.

Torsdag ska jag till Paris över dagen. Flyget går 06.30 på morgonen (!!!) har sedan ett två timmars möte för att  därefter ta flyget hem igen vid halv fyra. Är väl sådär halvkul att resa mer än dubbelt så mycket tid som man är i möte men det är ju alltid roligt att träffa kunder så det blir nog bra.

Fredag blir det till att stressjobba med det sista av RFPn för jag kommer inte hinna med att göra mycket vad gäller den imorgon är jag rädd och på kvällen blir det basket. Vår nya bekantskap är Antibes basketklubbs senaste tillskott. Mycket trevlig kille från USA som för tillfället spelar här så han har bjudit in oss till matchen. Roligare att titta när man känner någon såklart :)

Så nu vet ni varför ni inte kommer höra så mycket ifrån mig innan lördag. Men tills dess önskar jag er en riktigt bra vecka!
Och för att illustrera detta inlägg får ni en bild på mig drickande en Bloody Mary i New York, för jag kommer nog behöva en sådan när den här veckan är slut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar