lördag 30 oktober 2010

I'm back!

Woohooo har precis avklarat tre superpass på gymmet! Började med en timmes bodypump där jag under hela passet hade minimum 10 kg på stången! Detta följdes av ett en timmes step pass som numera går som en dans bokstavligt talat ;) och avslutades med enär timmes bodycombat! Och jag har ju känt mig svag och ur form de senaste veckorna men nu var jag på topp igen! Bodycombaten var inte ens jobbig, den gick på bara farten liksom :)

Har dock kommit på ett par mycket viktiga saker att tänka på för att orka med att träna så där länge:

1. Vatten! Drick redan innan passet och sedan mycket under passen samt efteråt. Jag har idag inräknat allt detta druckit 7x0.70 liter vatten alltså 4,9 liter! Det är ju helt galet mycket men trots denna enorma vattenkonsumtion har jag inte behövt gå och kissa en enda gång hittills. Jag svettas alltså så mycket. Oj oj oj!

2. Äta! Se till att grunda bra, gärna med pasta. Idag hann jag inte med någon kulinarisk fantastisk rätt då vi åt sen frukost men jag såg ändå till att äta en portion pasta innan jag gav mig iväg trots att jag inte var hungrig. Annars hade det aldrig gått! Har dessutom med mig en proteinbar till passen som jag äter bitar av mellan passen. Det känns jätteviktigt för att hålla energin på topp!

Trots dessa två punkter får jag ända erkänna att jag är rätt knockad när jag väl kommer hem och helst hade jag bara däckat på soffan. För trött för att ens äta egentligen. Men det får man inte vara! Så duktig som jag är lagade jag kyckling och couscous och drack ännu mer vatten! Och det var bra att jag gjorde det för nu är jag i form igen och redo för nattens äventyr... Eller ja så spännande är det inte, men en öl med E ska det bli, jättelänge sen vi sågs så det blir roligt!

Nej nu är han på väg så jag ska ge mig av! Åh vad jag ÄLSKAR att träääna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar