fredag 15 oktober 2010

New York dag tva

Nu har jag snart spenderat tva dygn i New York och det har varit tva intensiva men mycket bra dagar. Fordelen med jet lag ar ju att man vaknar tidigt sa igar var vi redan ute och ivag vid halv nio pa morgonen. Dagen borjade med en promenad i Central Park som foljdes av ett smadesperat letande av frukoststalle. Vi hittade tillslut ett cafe dar vi fick American Pancakes, aahhh lovely!

Sedan blev det shopping. Jag var lite orolig forst att jag inte skulle hitta nagot. Tankte att oj varfor tog jag ut sa mycket pengar jag kommer ju aldrig gora av med allting. Tva timmar senare letade jag efter en bankomat... Ar nu ett par jeans, ett par jobbyxor, ett par traningsbyxor, en troja, en planbok, lite underklader samt ett par stovlar rikare (och ganska mycket pengar fattigare).

Idag ska vi ge oss av downtown for annu mer shopping. Vi ska over en svang till Brooklyn och vi ska till Museum of Modern Art. Ikvall blir det utgang! Bast att satta igang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar