lördag 30 oktober 2010

Sömnlös

Jag förstår inte riktigt mig själv. Jag är jättetrött på dagarna och somnar som en stock på kvällarna men sen då? Jo inatt vaknade jag först klockan två och trodde det var morgon, lyckades dock somna om och sov ända till...05.30! Och det var alltså inte så att jag gick och la mig speciellt tidigt igår. Tror jag somnade strax efter midnatt. Min kropp tyckte alltså att det var en bra ide att vakna efter drygt fem timmars sömn? Jag tyckte inte lika så jag försökte tappert somna om men då klockan började närma sig sju gav jag upp och gick upp ur sängen.

Så nu har jag, mellan klockan sju och halvåtta en lördagsmorgon (kanske en normal tid att vara vaken om man har barn men det har ju inte jag...) ägnat mig åt handarbete! Har passat på att laga mina tofflor som hade gått upp i sömmarna. Åh så pysslig jag är!

Och nu börjar jag känna mig lite groggy och trött igen. Kanske skulle försöka att krypa ner i sängen igen nu och se om det går bättre att sova. Känns som om det är jag som har resfeber fast att det är pojkvännen som ska åka iväg. Han sover som en stock, jag ligger och vänder och vrider på mig. Han får alltså både åka på semester och sova, hur rättvist är det? Inte alls!

Nej nu ska jag återvända till sängen. Hoppas att jag kan sova i alla fall en timme till! Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar