torsdag 15 september 2011

Fuldagar och snyggdagar

Det finns dagar da man kanner sig ovanligt snygg. Allting fungerar, haret ar fint, sminket ar bra, kroppen ser fast och fin ut, kladerna passar osv.

Sedan finns det andra dagar. Dagar som idag... Da ingenting fungerar och man bara kanner sig allmant ful. Huden ar flottig, haret gar inte att fa nagon ordning pa, man ar allmant plufsig och som en konsekvens sitter inte kladerna speciellt bra heller.

Dessa dagar infaller for mig vanligtvis strax innan det ar dax for mensen. Drygt en vecka innan gar jag over en natt fran ben och armar med konturer till plufs. OK jag vet att jag overdriver och jag ser sakerligen inte tjock ut alls aven med allt vatten jag samlar pa mig men det ar en markant skillnad bara sadar, och aven om det ar tillfalligt sa ar det inte roligt. Och det haller ju i sig en hel vecka!

Och den har gangen ar det annu varre. Mitt har ar en smarre katastrof! Jag vet inte vad som hant. Jag tappar MASSOR har och det ar torrt som stalull. Jag forsoker gora inpackningar men det hjalper inte namnvart. Misstanker vitaminbrist for det har ar ju INTE normalt. Kan riktigt kanna hur haret blir tunnare och tunnare :(

Och nej det slutar inte dar. Som pricken over i:et har jag aven fatt munsar! Toppen for det hjalper ju verkligen till nar man vill kanna sig frasch, eh eller INTE! En himla varklump pa overlappen kunde jag vara utan!

MISSNOJD!

1 kommentar:

  1. Hjälp! Hahaha Du ser farlig ut fast jättesöt! Oftast sitter fulkänslan i huvudet! Du är alltid jättesnygg! Men absolut, hud, hår och naglar hör ihop med hur man mår! Menscykeln ingår i detta! Munsår (herpes)ligger latent i kroppen och blommar upp vid stress! Vila och ät varierat! Lyssna på kroppen! Fast allt detta visste du ju redan! Själv ser jag ut som ett troll varje morgon! På kvällen jäser magen! De där tabletterna jag fick av dig var kanon! Får fixa dem när vi kommer ner! KRAM

    SvaraRadera