onsdag 20 april 2011

Dalig fokus! (och bloggaward :) )

Nej horrni det har gar inte bra alls! Jag vet inte vad det ar med mig idag, jag kan helt enkelt inte fokusera. Jag tappar traden hela tiden. Sa nu bestammer jag att jag tar en liten bloggpaus (istallet for en kaffepaus liksom) och hoppas att det ska kunna fa mig lite koncentrerad igen.




Jag fick en Award av sota Anna, tack! Man ska skriva atta saker om sig sjalv som ni inte har hort tidigare. Hm inte helt enkelt da jag tror att jag har berattat om det mesta har (ar ju lite som en oppen bok ;) ) men vi forsoker i alla fall:





1. Jag ar/var allergisk mot plattfisk, kaviar och vissa infektioner. Av plattfisk kraks jag (fast har inte atit det sedan jag var liten), av kaviar fick jag utslag i armvecken (inte langre) och da jag precis haller pa att bli frisk fran en influensaliknande forkylning far jag ibland roda prickar over hela kroppen som kliar massor. Nar jag var liten kunde detta halla i sig i flera dagar, nu ar jag peppar peppar nastan helt forskonad.

2. Jag har en fobi for smallar, alltsa sjalva ljudet. Detta leder till att jag inte ar nagon van av ballonger och att smallare runt nyar ar en mardrom. Detta har dock blivit battre och jag kan numera se pa fyrverkerier utan storre problem och jag kan kontrollera mig nar jag ser ett barn med en ballong om jag inte tittar pa dem. Men jag tycker inte om det, inte alls och smallare jag det fortsatter vara ett av mina absoluta hatobjekt!

3. Jag heter Marianne i andranamn

4. Jag kan inte dricka grona och bla drinkar med smak krusbar eller melon. Ni kan ju gissa varfor...

5. Jag kan vara en riktig pajas och dumma mig massor nar jag ar hemma med min pojkvan. Detta ar en sida som inte manga ser av mig da jag oftast ar valdigt sjalvmedveten och kan ha svart att slappa loss. Gor till exempel nastan aldrig miner pa kort for jag kanner mig lojlig. Pojkvannen daremot har fatt hora manga dumma skamt och se manga mer eller mindre lojliga danser :)

6. Alla (okej sa manga ar de inte) mina pojkvanner har haft olika nationaliteter. En har varit svensk.

7. Jag drommer ganska ofta mardrommar speciellt i perioder da jag kan dromma varje natt. Har hort att vissa vaxer ifran mardrommar, det har jag aldrig gjort. Antar att jag har en fantastiskt bra fantasi eller nat...

8. Jag var alltid valdigt duktig i skolan. Bland de basta i klassen. Jag hoppas att det inte bara beror pa att jag ar valdigt ambitios utan att det ligger lite intelligens bakom det hela ocksa ;)

Ja dar har ni det, nagra saker som jag inte har skrivit forut. Min familj kanner ju redan till alla dessa men for er andra kanske det kan vara nagot nytt? Nu ska jag aterga till arbetet, go go go!!!!

(Man ska aven skicka vidare till atta andra bloggar men det far vanta lite, maste faktiskt jobba ocksa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar