söndag 11 april 2010

100% slappdag


I den här soffan har jag spenderat HELA dagen! Hjälp vad oproduktiv jag har varit. Har inte gjort något! Eller jo förresten, vi åkte ju faktiskt till mataffären och handlade, det tog 45 minuter, så hela dagen minus 45 minuter har jag spenderat i soffan.

Fixar inte att dricka längre verkar det som. Inte så att jag känner mig speciellt bakis, bara så himla trött och seg. Men men, det har varit lite mulet idag så har varit ganska skönt att ha en total slappdag, sådana behövs ibland.

Nej det här var alldeles för ansträngande, dags att återgå till denna position...
(bild google.se)


Edit:
Glömde ju bort att nämna dagens matlagning vilken pojkvännen har stått för. Blev god jättegod köttgryta med grönsaker och ris. Min pojkvän lagar världens godaste ris! Han steker det okokade riset i lite olivolja innan han lägger till vatten och när riset är färdigkokt sätter han på locket och låter riset stå och svälla i några minuter. Resultatet är ett smakrikt ris (olivolja och ris är riktigt gott!) och det allra bästa är riset som sitter fast i botten av kastrullen. Det blir krispigt, nästan med lite popcorn smak, mums! Jag såg till att riskastrullen lämnades tom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar