torsdag 1 april 2010

Färdig!

Ja nu är jag färdig med packandet och fixandet och färdig är också hur jag känner mig, helt slut nu. Det har varit en intensiv dag, rolig och bra men mycket intensiv.


Morgonen började som bekant med lite stress, som följdes av ännu mer stress i bilen då vi gjorde fel val och hamnade i världens bilkö. Jag var övertygad om att jag skulle bli försenad till jobbet och mitt möte men otroligt nog så var det nästan tomt på bilar när vi bytte väg och jag kom fram med en hel minuts marginal :)

Fortfarande ostressad på väg till jobbet

Morgonen spenderades i möten och vid lunchtid var det dags för body pump! Det gick riktigt bra den här gången! Jag kände mig full av energi och även om jag höll mig på mina vanliga vikter för de flesta övningarna så kändes det som om jag nog kommer kunna öka i allihopa till nästa gång. Och i biceps ökade jag redan idag! 2kg mer än tidigare, nu har jag 4.5 kg på varje sida om stången. Målet är att nå 5kg så att jag kan använda de stora vikterna vilket är vad jag redan orkar med triceps. Inom ett par måndader så ska det nog gå!

Tja ser inte så mycket ut för världen kanske men helt svag är jag inte i alla fall :)

På eftermiddagen var det fullt upp på jobbet och klockan var redan halv sju när jag började skriva ut dokument som vi behöver för Sverigeresan. Skulle bara checka in på Ryanair lite snabbt också och sen var det dags att gå hem...NOT Det var väl inte så att vi trodde att en resa med Ryanair ska vara höjden av komfort men att problemen skulle börja redan innan take off hade vi inte räknat med. För att checka in på Ryanair behöver man nämligen passnummer och utgångsdatum för passet. Nehej det hade vi inte med oss till jobbet såklart, och hemma finns ingen skrivare, så det blev att gå iväg till ett internetcafe när vi väl var hemma för att skriva ut våra biljetter. Då jag var jättetrött gjorde som tur vad pojkvännen detta :)

Nu har jag packat och jag hoppas att jag inte har alltför mycket vikt. Då vi inte har en våg har jag jämfört tyngden på väskan med tyngden på en plastpåse med 6 liter mjölk i. Jag tycker att de verkar väga ungefär lika mycket, det ger mig 4 kg att shoppa för, inte mycket men i alla fall något.

Har även fyllt min ipod med ny musik som jag fick idag på gymmet, blir sugen på att träna bara jag hör den!

Imorgon bitti tar vi bilen mot Marseille och klockan två går flyget emot Sverige! Blir en liten tur mellan Norrköping, Stockholm och Västerås (inte illa med tanke på att vi bara ska vara där 3 dagar) och jag och bloggen återvänder igen den 6:e.

Glad Påsk allihopa! Och nej några påskkärringar har jag inte sett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar