måndag 12 april 2010

Kvällsmys

Jag gillar måndagskvällar. Då är jag sådär skönt trött efter träningen och kan bara lägga mig i soffan och slappna av när jag kommer hem eftersom det i alla fall är för sent för att verkligen hitta på något. Dessutom så har jag nästan alltid maten serverad när jag kommer hem vilket ju såklart är trevligt :) .

Att bara ta det lugnt och inte göra något kan annars vara ganska svårt för mig då jag är en rastlös natur. Jag kommer ständigt på saker som ska fixas eller som jag glömt och hoppar upp och ner ur soffan. Jag tror detta är förklaringen till att jag inte är något stort bio-fan. Efter halva filmen börjar jag oftast tröttna och se mig om i salen etc. Tycker bättre om att titta på film hemma där jag kan gå upp och ner som jag vill, och dessutom är ju halva nöjet att ligga och mysa i soffan!

Just nu ligger jag i soffan med en kopp te och jag har precis ätit min efterrätt bestående av lite jordgubbar och keso. Har tänkt att jag ska försöka äta lite nyttigare nu nämligen. Har kommit in i ett så extremt småätarbeteende efter påsken och jag mår verkligen inte bra av det, så nu är målet regelbundna måltider och nyttiga desserter (såsom jordgubbarna med keso, blev jättegott) i alla fall i veckorna. Vi får se hur det går men det har fungerat förvånansvärt bra idag faktiskt! Har sett till att äta var tredje timme ungefär och jag är faktiskt inte speciellt sugen på godis nu trots att jag fortfarande har en del bitar kvar i påskägget. Skönt!


Recept: 
4 stora färska jordgubbar
Ganska mycket kanel
Micra i ca 1 minut så det blir såsigt.
Lägg till lite honung för sötma
Servera med en klick keso
      

Dagen har varit ganska vanlig. Har varit lite hypokondriskt orolig idag dock. Det har hållit sig borta nästan 1.5 månader nu så det var väl väntat men det är jobbigt! Jag slösar såå mycket energi på att vara rädd för olika sjukdomar. Jättedumt jag vet men det är svårt att stänga av oron...

Kände inte riktigt för att träna men bestämde mig för att gå i alla fall och det fungerade som vanligt. Mådde mycket bättre efter avslutade pass, även om jag inte kände mig direkt i form idag, det var jobbigt! Blev 35 minuter axlar och bröst, 1 timme body combat och 15 minuter mage.

The Topfit effect (gym effect)

Före

Efter

Nu tror jag att jag ska gå och sova även om det är tidigt. Blir en lång dag imorgon med första mötet klockan åtta och sista klockan sex.

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar