tisdag 6 april 2010

Sverige är fantastiskt!

Finns det inte en klyscha som säger det? I sådana fall måste jag bara hålla med. Här kommer några anledningar till varför Sverige är fantastiskt:

Take away Cafe latte, det är något visst med att kunna ta med sig sin varma mugg när man promenerar på stan, det gör helt enkelt promenaden så mycket mysigare!

I affärerna finns det en hel hylla med bara mörkt bröd...

...och en hel avdelning med bara olika sorters havregryn! I LOVE!!!

Om man inte är så bra på att planera sina matinköp eller man helt enkelt har annat för sig direkt efter jobbet så gör inte det någonting, affärerna är nämligen öppna sent
(När jag kom vid 21.30 hittade jag både barnfamiljer och pensionärer i butiken, är det inte underbart?)

Och när du går hem från affären så känner du dig inte ensam för det lyser i fönstren som du går förbi

Åh vad mysigt!

Ja det var lite saker som gör Sverige fantastiskt. Till detta kan jag lägga till ett par saker som jag verkligen saknar. 

Detta var vad jag åt till middag lördag kväll, pojkvännen var lite sjuk så blev en lugn "hemmakväll" på hotellet med mysmat och svensk TV, vilket var toppen!  Detta är mat Johanna style; wraps med hallumiost och bulgur (ju mer konstiga ingredienser och mystiska smakkombinationer desto bättre!), smaksatt kolsyrat vatten (när ska de fatta hur gott det är i Frankrike I wonder) och bäst av allt, Keso! Hade kanske inte varit fullt lika lyrisk över detta tidigare men det finns inte i Frankrike så då kan ni ju förstå hur jag har längtat!

Mums, jag och Keso :)

Jag återkommer med lite mer bilder från själva resan imorgon men nu är det dags att sova för imorgon måste jag till gymmet tidigt tidigt för att hinna med mitt nya träningsprogram som jag fick av tränaren idag, ska ju ge det en ärlig chans i alla fall :)

Godnatt godnatt!

1 kommentar:

  1. Schweppes Russian, Kaviar, buss och tag gar i tid (under sommaren), man kan kopa losviktsfrukt (alltsa inte "ett sexpack med applen".. Life's good.

    Nersidan: Ga ut for en drink kostar 3 manadsloner, bouncers ar anstallda efter hur retarded de ar OCH INGA FRANSKA MUSSLOR, det du!
    //Roz

    SvaraRadera