lördag 17 april 2010

Vila igen

Klockan är 16.25 och det är lördag. Det betyder att jag borde vara på Topfit just nu och vänta på att gå in och köra bodycombat. Istället ligger jag i soffan och bloggar.... Vadan detta?

Jo även om jag har känt mig piggare idag än igår så är jag fortfarande trött i kroppen. Jag tvingar alltså mig själv att ta det lugnt även idag. Men det är svårt! Känns helt fel! Men så är det tyvärr, inte mycket att göra åt det hela, hoppas på att vara piggare imorgon så kanske jag kan gå iväg en sväng till gymmet då.

Hittills idag har jag hunnit med att klippa mig (bara topparna, ser mer eller mindre likadan ut som innan), shoppa två par fina skor! :D , handla mat samt äta på en strandrestaurang i Antibes (en besvikelse, tidigare jättegod sallad där, denna gång utan de utlovade ingredienserna och mest bestående av burkmajs, och detta för 15 euro!!!. Nej läget ursäktar faktiskt inte vadsomhelst, sorry...). Ikväll ska vi på flamencoföreställning i Cannes, spännande!

Helt galet med de här vulkanutbrottet och hur det stoppar all flygtrafik förresten. Då inser man hur sårbar vår infrastruktur är. Har flera stycken i min närmsta omgivning som redan drabbats, eller eventuellt kommer drabbas, av flygförseningarna. Tänk om detta hade hänt för bara två veckor sedan då vi var i Sverige under helgen, vad gör man då? Är ju ingen katastrof såklart men jag antar att det innebär ett rejält antal dagar ofrivillig semester. Och så undrar jag hur lång tid det kommer ta innan all flygtrafik är i fas igen efter detta? Jag menar det är ju en massa människor som är fast på olika platser och måste ha plats på ett flyg för att komma hem. Och alla möten som blev uppskjutna, och alla semestrar som måste senareläggas etc etc. Hoppas detta inte kommer innebära skyhöga flygpriser i sommar...

3 kommentarer:

  1. Hejsan Johanna! Skönt att du mår bättre och vad kul med Flamenco i Cannes! Fina kollage du har gjort. Hur gör du dem? Supersöta ballerinas! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Jag använder Picasa, det fria bildbehandlingsprogrammet från google. Jättebra! Om du inte använder det redan rekommenderar jag dig att ladda ner det, kan göras härifrån http://picasa.google.com/
    kram

    SvaraRadera
  3. 1000Tack! Gör det med detsamma, älskar att göra kollage! Kram

    SvaraRadera