onsdag 7 april 2010

Lite mera Sverige

Om någon har missat det så var vi som sagt i Sverige i helgen (nej ni har inte missat det va?) och det var en mycket bra resa. Framförallt så lyckades jag göra nästan allt jag ville och träffa nästan alla, i alla fall närmsta familjen, så det var toppen. Här kommer lite bilder från resan:

Hej då Kaka car (min bil har fått detta smeknamn då registreringsnumret innehåller KK, kaka betyder något helt annat på spanska och franska...)


Är det en förvaringslokal? Är det ett garage? Nej det är ju Ryanairs terminal i Marseille!

När man flyger in över Sverige brukar det vara fascinerande att se alla blå sjöar. Den här gången var de vita istället.

 Första stoppet i Sverige, Bråviken utanför Norrköping. Vackert på isen.
Look at our muscles...

La Famille del ett, pappas sida. Jag kom inte riktigt med då min pojkvän har för stort huvud :) men alla andra blev ju bra i alla fall.

Svensk frukost och franska ostar, mums!


Stockholm...

 ...gör mig glad!

Här var det dags för La Famille del två men jag har ingen bild (eller ingen som är tillräckligt bra för att personerna på bilden ska vara nöjda med att jag publicerar den här...) men La Famille del två består av Mormor, Morfar, Mamma, Moster och Mosters hund Chico.

Hos la Famille del två bjöds det på påsktårta med hallon och vaniljkräm. Pojkvännen blev förtjust i denna svenska tårta, tror att jag vet vad jag bör baka till kommande födelsedagar nu ;)

Vistelsen avslutades med ett besök av sötaste vännen M som körde ända till Västerås tillsammans med man och dotter för att vi skulle kunna träffas ett par timmar. Jättegulligt gjort och var såklart superroligt att ses! Hoppas vi ses snart igen!

Och sen bar det av hemåt igen...

Ja det var en liten kort summering av vår Sverigetripp. Hanns även med ett besök på Vasamuseet (jag måste ju visa the main tourist attractions i alla fall), en god lunch i solen på strandrestaurang vid Skeppsholmen, lite shopping (nya träningsskor och ett par toppar från Gina Tricot) och en massa MAT! Jag var konstant proppmätt hela resan men allting var väldigt gott och det var ju trots allt påsk så det var som det ska vara :)

Nej nu ska jag hänga lite tvätt här och sen är det dags att sova, hasta manana!

Och ja förresten, skippa att laga tagliatellen som jag länkade till i förra inlägget. Ingen smaksensation direkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar