tisdag 27 april 2010

Fullt upp och tillbaka på gymmet!

Dagen idag har präglats av stress. Det började i vanlig ordning med att jag hade bråttom på morgonen, detta trots att jag egentligen hade jättegott om tid på mig. Men det hjälper inte! Har jag mer tid så gör jag mer saker och när det drar ihop sig till de sista 10 minuterna innan jag MÅSTE för att inte komma försent så kommer jag helt plötsligt på alla de småsaker som ska fixas innan jag kan gå och så blir det stress i alla fall. Jag är helt enkelt inte så bra på det här med tidsplanering, det är nog bara att erkänna...
(bild google)

På jobbet var det även idag fullbokat med möten, lyckades dock komma ifrån en sväng på lunchen så att jag hann till gymmet! Har fått värk i benen de senaste dagarna, brukar få det ibland när jag inte rör mig, så det kändes verkligen viktigt att hinna dit. Det blev ett 55 minuters pass med fokus på ben samt två axelövningar, känner redan att jag börjar få träningsvärk...

Passet (ursäkta bristen på korrekta översättningar)
Ben

  • 2 x Superset med 30reps 50 kg benpress + 20reps 25 kg framsida lår
  • 3 x superset med 40 alternerande öppna benböj på step + 20 reps 35kg insida lår
  • 3 x superset med 15 reps per ben 45 kg benpress ner i chinmaskin + 15 reps per ben 30kg utsida lår/rumpa
  • 1 x 20 reps, 2 x 15 reps per ben, 15 kg i stående legcurl

Axlar

  • 3 x Superset med hantlar , 30 x 5 kg ( arm per arm så 15 repetitioner per arm) axelpress över huvudet + 15 x 4kg axellyft åt sidan

Efter jobbet blev det en öl (för de andra) och en avslagen kall cola (för mig) i solen på en uteservering, mycket trevligt! Det är riktigt varma dagar här nu, tar inte ens med mig jacka till jobbet, SKÖNT!

Ikväll har jag varit hungrig som en varg och därför "festat" på kokt kyckling med ris och zuccini samt sojayoughurt. Är inte så kräsen efter en vecka med tråkmat så detta var faktiskt riktigt gott :) Men jag längtar efter vanlig mat nu, hoppas magen kan tycka att det är dags att bli bra nu så att jag kan börja med det igen snart nu!

Nu är det sovdags, vi hörs imorgon!

1 kommentar: