söndag 18 april 2010

Drömmar om pedikyr

Ja mina tånaglar drömmer nog om de ljuva tiderna i Colombia just nu då de fick riktig pedikyr på salong. Detta är väldigt långt ifrån vad jag själv lyckas åstadkomma nämligen. Har precis gjort ett litet försök och det har mest slutat i en massa kladd känns det som. Kan skyllas lite på att nagellacket var för gammalt och alldeles segt men ändå, jag får nog finna mig i att det inte riktigt är min grej...

Helgen har varit ganska lugn för jag har som sagt varit VÄLDIGT trött! Så trött att jag somnade på flamencoföreställningen igår...

Låter kanske osannolikt men det är sant. Flamenco är rätt så sövande musik faktiskt om ni inte visste det? Ingen fast rytm så det går inte att ryckas med riktigt, och så långsam ganska gnällig sång...(ja som ni kanske hör av min målande beskrivning så är det nog inte riktigt min grej). En av dansarna var visserligen jätteduktig (ja de var duktiga alla tre men denne var roligare att titta på), han blandade flamenco med lite jazz och dansade även lite utan musik. Då var det mer som stepp och jag höll mig vaken men så fort som de satte igång den "gnälliga" musiken så slocknade jag... Stackars min pojkvän, han slapp i alla fall skämmas då vi satt på sista raden så ingen såg.

Idag var jag en liten snabbis på gymmet innan frukost, bara tre övningar så verkligen liiiite, men jag är som sagt trött och ville inte ta ut mig. Efter detta blev det brunch på balkongen och sedan tog vi motorcykeln och åkte till stranden :D Nästan sommarvarmt idag och man kunde ligga i bikinitopp!

Glasskvotan för helgen slutade med en Magnum Mandel och en Magnum White, men är det första sommardagarna så är det ;)

Förra veckans projekt bestod ju av att försöka äta lite nyttigare och jag måste lite stolt säga att jag lyckades riktigt bra med att hålla detta! Har ätit regelbundna måltider och INGET GODIS ALLS måndag tom torsdag! Och det var inte ens svårt, bara skönt att slippa det konstanta suget och småätandet. Dock så tror jag att jag måste äta mer nästa vecka för min totala utmattning på torsdagen kanske också berodde till en viss del på energibrist. Även om jag har ätit mer mellanmål än tidigare den här veckan så är ju keso och frukt inte lika energirikt som choklad (även om det är mer vitaminrikt) så det blir till att utöka portionsstorleken veckan som kommer. Men jag älskar ju att äta så det känns helt ok :)

Nu skulle jag ha åkt iväg till flygplatsen och hämtat min vän som skulle komma tillbaka från ett besök i Barcelona, men även hans flyg blev inställt! Hur lång tid ska det ta innan allting är tillbaka i ett normalt tillstånd egentligen?

A demain!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar