söndag 25 april 2010

Hur mycket kan man sova?

Somnade ännu en gång vid halv nio tiden igår kväll och sov djupt de närmaste 11.5 timmarna innan jag vaknade supersömnig vid åtta imorse. Detta är mitt tredje dygn i rad då jag sover nästan mer än hälften av dygnets timmar! Jag tror faktiskt aldrig att jag har sovit så här mycket, i alla fall med säkerhet inte i vuxen ålder, men jag antar att min kropp behövde det för att återhämta sig.

Idag känner jag mig piggare på riktigt. Fast jag kan ju inte säga att jag är tillbaka i min form än direkt. Gick en otroligt lugn promenad med pojkvännen imorse och dog nästan (ok överdrift men ni förstår) i den lilla uppförsbacken som ingick. Fick stanna och vila var femte meter och här snackar vi verkligen inte powerwalk tempo... Fint var det i alla fall, vi gick upp på Cap d'Antibes, då har man utsikt både över Antibes och Juan les Pins.

Hamnen i Antibes

Antibes och Juan les Pins samt strand på JLP sidan

Men jag ska inte klaga på att jag har ont om energi, jag är faktiskt ganska nöjd ändå just nu för jag har lyckats äta både mjölkprodukter och nu lite kött utan att magen har kommit med några större protester. Man tröttnar rätt snabbt på bara ris, så dagens frikadeller (ja, eh hm serverade med ris såklart men i alla fall) kändes som en smaksensation :)

Frikadeller är köttbullar som man kokar i buljong istället för att steka dem, serverat med ris också kokt i buljong och pojkvännen fick även lite sallad med sin mat:


Resten av dagen har spenderats solande på balkongen, det är VARMT här idag, shortsväder! Idag är en sådan dag då det känns bra att bo här nere :)

Nej nu kanske jag ska försöka ge mig ut en sväng, ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar