lördag 10 april 2010

Fy f..n vad jag är bra!

För jag gjorde det! Städade alltså. Har plockat undan alla mina saker, har städat köket och badrummet och jag har dammsugit. Inte illa för en fredagskväll!

Ett par ord om dagen som gått. Som jag redan nämnt kändes det som årets första riktiga sommardag, det var även årets första dag med vita byxor, lite sommarkänsla eller hur även om jag kombinerar med en svart tröja...


Här är en bild från lunchens promenad. Som ni ser har jag bara linne på mig! :) Det var såå varmt och skönt!

Eftermiddagen på jobbet var intressant... Efter jobbet gick jag och min promenadkompis från lunchen ut i Antibes för lite presentshopping som vi avslutade med ett glas rosé på en uteservering. Jag kom hem vid kvart i nio på kvällen och då var det fortfarande ljummet i luften, inte alls kallt att sitta ute med uppknäppt skinnjacka.

Nu börjar även turisterna komma tillbaka. Så konstigt när Antibes nästan över en natt förvandlas från något som ibland nästan kan liknas vid en spökstad till en plats där det vimlar av människor.

Var inte så hungrig ikväll, och dessutom är jag fortfarande så glad att jag hittade Keso i affären här så kvällens middag blev en kesoröra med kanel, äpple, vanilj, banan och honung, baserat på detta recept.

Men sen blev jag ju såklart inte helt mätt på detta och dessutom var jag ensam hemma då pojkvännen tog en öl med vänner och dessutom hade jag ett påskägg fullt med svenskt godis...ja ni kan ju tänka er hur det slutade. Mår sådär bra nu... :S

Nu ska jag få axelmassage och sen är det sovdags, vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar