söndag 11 april 2010

Dagen efter

Ja idag är det dagen efter träningen och även dagen efter gårdagens födelsedagsfest...vilket betyder att jag känner mig lite småseg idag...

Träningen igår var riktigt jobbig men så ökade jag också i nästan alla övningar på body pumpen! Ligger nu i personbästa på allting så nu kan det bara bli bättre:
Ben: 2 x 9.5kg (ökning med 2 x 1kg)
Bröst: 2 x 6kg (ökning med 2 x 1kg, det var jättejobbigt, orkade inte riktigt alla repetitioner men nästan)
Rygg: 2 x 7 kg (ökning med 2 x 1kg, tog bort 2 kg för sista setet)
Triceps: 2 x 5kg (min vanliga vikt)
Biceps: 2 x 4.5kg (ökning med 2 x 1kg, målet är att kunna ta samma som för triceps)
Ben/rumpa övningar: 2 x 5kg (inte så jobbigt men försökte inte öka här)
Axlar: 2 x 2.5 kg i fria vikter och sedan 2 x 3.5kg på stången (första gången jag orkade köra hela låten med dessa vikter)

Låter kanske inte som så mycket vikt men pump är inte som vanlig styrketräning med maskiner eller fria vikter där du gör tre eller fyra set och vilar mellan varje set. Istället gör du gör en massa repetitioner av varje övning och du håller på ca 3-4 minuter konstant utan vila. 

Tävlingsmänniska som jag är kör jag en liten inofficiell tävling (då mina medtävlare inte vet om den...) mellan mig själv och de andra deltagarna i body pump klassen och den här gången "vann" jag (tog mer vikt) eller kom på delad förstaplats i alla övningar utom benövningarna där jag behöver öka 0.5kg mer :D

I'm the best ;)

Nog om träningen. Efter avslutade träningspass stressade jag hemåt och sen var det födelsedagsfest här hemma. Min allra galnaste vän (hoppas hon inte tar illa upp av detta, du vet att jag tycker om dig gumman du är bara så rolig ;) ) fyllde år och det firade vi såklart. Blev vin, diverse drinkar och pizza :) Vi försökte oss även på en liten utgång i Antibes, en utmaning då staden är liten, men det var förvånansvärt mycket människor ute och vi lyckades till och med hitta en bar som var öppen efter 01.00! Det ni! ;)

The girls

The pizza

Födelsedagsbarnet

Nu är det frukostdags och sedan dags för lite matshopping, för närvarande består vår kyl nämligen bara av pizzarester, diverse typer av alkohol och äppeltårta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar