onsdag 21 april 2010

Träningsvärk och middagstips

Har sådan träningsvärk i vaderna efter måndagens steppass! Jag som tyckte att jag stretchade efteråt men det gjorde jag tydligen inte tillräckligt, inte alls tillräckligt!

Sen har jag även träningsvärk i axlarna och ryggen efter gårdagens pass med personliga tränaren. Den här gången var det mycket bättre.Han tycker förmodligen att jag är världens jobbigaste klient som ifrågasätter ALLTING han gör men det är ju min chans att lära mig nya saker så jag måste ju fråga eller hur? Är lite som ett litet barn: Varför då? Varför gör vi så? etc. etc. :) Nu har vi i alla fall ändrat upplägget något så att de flesta övningarna görs med 15 repetitioner i stället för 20, och för att kompensera har nya övningar lagts till som superset. Tror att det blir bra! Att döma av träningsvärken idag är det i alla fall mer effektivt än förra programmet.

Ska försöka lägga ut programmet på bloggen, måste bara försöka hitta vad övningarna heter på svenska.... För om jag skriver att jag gör 3 x 15 tirage poitrine serré så säger det väl er inte så mycket?

Då jag varit så väldigt trött tidigare i veckan blev det en lugn TV kväll igår, med enligt mig väldigt god middag. Pojkvännen var dock mer tveksam, han tycker inte bönor hör hemma i sallader men jag ÄLSKAR det! (Och eftersom jag lagade maten så bestämde jag! Och han åt faktiskt även om han inte ville erkänna det...). Detta är en salladsvariant som jag brukade göra när jag var student men jag kom inte riktigt ihåg hur den var, sen hittade jag den igen i förra numret av träningsguiden. Detta rekommenderas, det är enkelt att göra, nyttigt, annorlunda smaker (med chilidressing) och det ser fint ut. Here we go:

Sallad med avocado och kidneybönor (receptet vs mitt resultat, not bad I'd say:D )

Så här gör du för 1 portion:
Hacka/skär i bitar och blanda:
Valfri sallad
1 tomat
1/2 rödlök
1/2 avocado
Lägg till:
1/2 burk kidneybönor
lite kräftstjärtar (valfritt)
Gör en dressing med:
2 tsk olivolja
2 tsk vinäger (inte balsam)
2 tsk limesaft
1 tsk (stor) sambal oelek
Häll dressingen över salladen och njut!


Nu är det dags för mig att springa till jobbet! Åh vad pigg och dynamisk jag känner mig! (NOT!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar