fredag 30 april 2010

Jag flyger!

Ja det kändes nästan så i alla fall. Jag ska förklara;

 Jag kom precis tillbaka från en joggingtur. Jag var egentligen inte alls sugen på att jogga för jag var trött efter en intensiv jobbdag men kände ändå att jag behövde komma ut lite och få lite frisk luft. Det är så mycket skönare att fredagsmysa efteråt liksom.

Jag började med att promenera, tungt kändes det, började redan ge upp planerna på att det skulle bli någon jogg av. Men efter att ha mött ett antal joggare blev jag inspirerad och lunkade igång. Här ska tilläggas att jag är dålig på att jogga och springer VÄLDIGT sakta i vanliga fall.

Tänkte i alla fall att jag skulle testa det här med intervaller för första gången, ska ju vara bra för att få upp kondisen och bli bättre på att jogga har jag hört, så jag speedade på lite grann...bara för att känna att det var en intervall som jag inte behövde avsluta! Det gick precis lika lätt att springa snabbare! Vilken härlig känsla! Eftersom jag alltid sprungit så sakta har jogging bara varit segt men nu när jag helt plötsligt kunde öka takten så att jag verkligen kom framåt var det ju riktigt roligt! Jag kan mycket stolt meddela att jag orkade hålla min nya snabba takt i de återstående 25 minuterna och att jag sprang en sträcka som normalt sett tar mig ca 25 minuter på 19 minuter denna gång!!!

Japp nu är jag på BRA humör! En superstart på helgen! Och inte är jag trött längre heller, jippiii!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar