lördag 1 maj 2010

Tidsuppfattning och motorcyklar

Är det inte konstigt hur man kan uppfatta tid så otroligt olika? Ibland kan en timme flyga iväg medan den andra gånger känns outhärdligt lång.

Jag skriver detta eftersom jag upplever tiden oerhört intensivt när jag joggar. Detta är inte alltid något positivt för jag tycker det är ganska jobbigt att springa och vill inte nödvändigtvis att en minut ska kännas som tio men det är ändå lite fashinerande. Jag måste vara otroligt närvarande när jag springer för under de 30 minuter som jag springer hinner jag med att fundera och registrera väldigt mycket. Jag har lärt mig att jag är sån här nu så jag låter bli att titta på klockan i början för jag vet att när jag tror att det måste ha gått minst 20 minuter har jag i själva verket oftast knappt sprungit i 10. Jag måste tänka på detta nästa gång jag känner mig stressad av att tiden flyger iväg, att då ge mig själv tid att tänka genom att jogga i 20 minuter vilka kommer att upplevas som en timme.

Efter denna reflektion kanske ni kan ana att jag även idag tog mig ut på en joggingtur. 29 minuter blev det denna gång. Var dock inte lika lätt som igår, förmodligen för att jag var seg i benen just efter gårdagens springtur, men det gick ändå hyfsat bra, jag tror mig komma ihåg att jag brukar springa denna sträcka på 40-45 minuter så jag får vara nöjd :). Ska försöka ta bilen och mäta upp hur långt det egentligen är imorgon.

Dagen i övrigt har varit lugn men effektiv. Den började med en åktur på min pojkväns nya motorcykel, visst är den fin?

Något som jag även uppskattade är de små handtagen där bak för passageraren att hålla i sig i samt att sittdynan är mycket mjukare än på hans gamla motorcykel. Den får tummen upp från mig!

Har även äntligen (detta är något jag tänkt göra i typ två månader) rensat ut min garderob något så att jag nu vet vad som finns där och vad som fortfarande passar (två magsjukor har gjort att jag krympt något så att säga...). Känner mig mycket duktig över att ha tagit tag i detta!

Ikväll ska det bli mys med lite vin (ja jag tror och hoppas att min mage ska stå ut med detta) och pasta, eventuellt blir det även en drink med vänner lite senare vi får se. See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar