onsdag 26 maj 2010

Ceviche eller en annan kock

Idag så lagade min pojkvän mat och jag tror jag måste låta honom göra det lite oftare för oj vad gott det blev! Ceviche är en latinamerikansk fiskrätt som vi åt när vi var i Colombia och jag måste säga att pojkvännen lyckades återskapa nästan exakt samma smakupplevelse som vi hade då vi satt på en restaurang i Cartagena, inte dåligt!

Jag lagade ju som sagt inte maten så jag har inget detaljerat recept men en kort beskrivning är väl räkor i en tomatsås med lime, marinerad lök och koriander samt paprika. Fast det är mycket mer smakrikt än så vilket man nästan kan se av bilden tycker jag.


Maten avnjöts på vår balkong som numera även har blivit befolkad av ett par solstolar, ett riktigt lyft! Nu VILL man ju vara där ju!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar