onsdag 26 maj 2010

Var visst fortfarande inte frisk...

Trodde att jag nog nästan var frisk nu. Hade till och med lite förhoppningar om att kunna gå och träna imorgon. Men att bli så trött så att man måste sätta sig ner av att bädda sängen, och att behöva lägga sig ner och vila innan man torkar upp teet man just råkat spilla ut på golvet (oupps...) kan nog inte räknas som helt OK ändå :(

Och hur mår jag då när jag är sjuk och inte kan träna? Inte bra alls är svaret! Blir heldeppig :( Och nej det är inte  bara för att jag inte är frisk, det är för att jag inte kan få min dagliga endorfindos. Jag är helt klart beroende av mina endorfiner för att hålla humöret uppe, det blir VÄLDIGT tydligt när jag blir sängliggande för då känns allting bara allmänt trist, tråkigt och meniningslöst.

GRRR kan jag inte bara bli frisk nu! Nu med en gång! Kom igen nu Johanna! Imorgon bitti vill jag vakna full av energi och utan täppt näsa, kan vi inte bara bestämma att det blir så? :)

Nu måste jag plocka undan här också, och så måste jag jobba mer dessutom! Nej det här är INTE en bra dag. BLÄ på den här dagen!!!


(Ja jag vet jag klagar en massa, och nej så farligt är det ju inte, och det kunde vara mycket värre etc etc. Men då det faktiskt är min blogg förbehåller jag mig rätten att gnälla ibland ;) )

Och ja just det, kan inte motstå att även lägga in en liten magstatus dagen till ära. Idag har vi återigen gravid i tredje (eller fjärde kanske?) mage look. Det är nämligen också resultatet när jag inte kan röra på mig ordentligt. Och nej jag spänner inte ut magen och nej jag har inte precis ätit massor den bara är så här helt av sig själv. Både snyggt och bekvämt är det (NOT!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar