söndag 9 maj 2010

Helgen hittills

Har inte riktigt känt mig motiverad att skriva i bloggen nu under helgen. Har haft så mycket att göra så när det har varit lugnt har jag bara velat lägga mig framför soffan och inte göra något. Men detta är i alla fall vad jag har hunnit med:

  • Litet födelsedagsfirande plus middag hemma hos min vän H
  • Gå till posten tidigt på morgonen för att hämta ut mitt paket från Nike store bara för att upptäcka att den var stängd då 8 maj är en ledig dag i Frankrike
  • Åka motorcykel till Cannes för att spendera 2 timmar i en motorcykelaffär letandes jackor och hjälmar. Resultat av letandet: ett motorcykellås
  • Köpa en träningsbag! Från Puma. Har testat den en gång hittills och den verkar bra :)
  • Träna Bodycombat + Bodypump (ökade vikten i benböj, nu 10 kilo på varje sida!)
  • Laga jättegod fisk i ugn, recept nedan
  • Titta på filmen "the Hangover" eller "Very bad trip" som den heter i Frankrike. Varken jag eller pojkvännen skrattade en enda gång! En film jag verkligen INTE rekommenderar.
  • Få ett synbortfall som troligtvis var migrän
  • Städa lägenheten
  • Sova ett par timmar
  • Äta alldeles för mycket pasta med tonfisksås
  • Och nu äntligen blogga

Ja det var min helg så långt. Jag har varit helt utslagen idag mycket därför att jag varit så uppe i varv under veckan så att jag inte har sovit ordentligt. Nu börjar jag dock känna att jag har lite mer energi igen och ska därför ta itu med:

  • Leta lite aktiviteter inför mammas besök nästa vecka
  • Jobba lite
  • Hänga tvätt
  • Kolla in hotell i Spanien
  • Ansöka om semester
Här kommer lite bilder plus recept från helgen:

Champagne i torsdags

Underbart gott doftande jasminblommor under morgonpromenaden i fredags

Och vacker sol var det också

Och jag var klädd i blått för en gångs skull! På mycket gott humör!

Fredagskvällens mat: Parmesan creme brulee och broccolisoppa:

Snabbrecept broccolisoppa 4 personer: Koka 2 stånd broccoli i 5 dl vatten med 2 kycklingbuljongtärningar, en hackad lök, en hackad vitlök och lagerblad tills allt är mosigt (ca 30 minuter). Tillsätt ca 2 dl grädde samt salt och peppar och mixa soppan slät. Gott!

Lördagskvällens mat: Fisk i ugn med täcke av keso och fetaost från Molly's hälsoblogg

Den här fisken var jättegod! Och väldigt enkel att göra! Och dessutom nyttig!! Kan det bli bättre? Så här gjorde jag:
Ugn 175 grader (jag har varmluftsugn så då 150 grader)
  • Lägg frysta portionsfileer valfri fisk (jag hade alaska pollock) i en smord ugnsfast form
  • Blanda en röra av 1 hackad scharlottenlök (går lika bra med rödlök), 1 dl keso, ca 80 gram smulad fetaost, salt och smulad oregano
  • Täck fisken med röran och lägg på ett par skivor tomat på varje fiskfile
  • Ställ in i mitten av ugnen tills fisken är färdig (ca 35-40 minuter för frysta fileer)
  • Servera med grönsallad och till exempel Quinoa
Nej nu måste jag ta tag i resten av min Todo lista. Kanske hör av mig igen senare vem vet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar