söndag 2 maj 2010

Havregrynsgröt

Här kommer ett inlägg tillägnat min vän C, det är en detaljerad förklaring på hur man tillagar havregrynsgröt a la Johanna i mikron. Eftersom jag räknar med att detta är kunskap som alla svenskar redan besitter kommer förklaringen på engelska för att mina utländska vänner ska kunna lära sig denna ädla matlagningskonst ;)

This is what you need to buy from the supermarché

Put 1dl of the Quaker oats and 2 dl of water in a bowl, add as well some salt (around half a teaspoon depending on how much of a salt addict you are)

Chop half a banana (preferably very mature) and add to the bowl together with some raisins secs. You can as well add some cinnamon if you like.



Put in the microwave on full effect for around 3 minutes (less if you have a less deep dish then the one I'm using). When you take the bowl out you should have something looking more or less like this.

Doesn't look super tasty I know but it is I promise! Stir it around a bit with a spoon and add some milk, enjoy!


Japp det var receptet. Nu ska jag iväg på grillkväll hos en vän, ser lite mörkt ut på himlen så jag hoppas att det inte börjar regna! Är dock jättehungrig för jag har haft en aktiv dag. Tränade imorse (1 timma bröst, rygg, axlar och biceps), sen handlade jag massor mat, städade lite (pojkvännen hade gjort det mesta) och nu har vi även hunnit med en liten promenad till Fort Carré.

Slänger in lite bilder från gårdagen och idag. Ha en trevlig kväll!

Gårdagens mysmiddag, gott!

Skål! (Jag får inte lägga in bilder på pojkvännen...men han var också där)

Fullt med fisk i vattnet under dagens promenad, var tvungen att ta ett kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar