måndag 10 maj 2010

Varför har jag firat?

Är det ingen som har undrat varför vi firade med Champagne i torsdags? Eller varför jag har varit så uppe i varv och inte kunnat sova? Eller varför jag har varit på så väldigt bra humör? 

Nej det verkar som om ni tror att Champagnedrickande mitt i veckan är något helt normalt när man bor på Rivieran... Ja det skulle man ju kunna tro men nej så är det tyvärr inte. Däremot så KAN man dricka Champagne när man har något och fira och det har jag :)

Jag har inte kunnat berätta något tidigare då det inte varit officiellt men idag pratade jag med min närmsta manager så nu tycker jag att jag faktiskt kan få säga något. Jag har nämligen....FÅTT ETT NYTT JOBB!!! :D Inom ett par månader kommer jag kunna titulera mig Global Account Manager! 

Dessa bilder där jag ser mindre galen ut är del av min "segerdans" kvällen då jag fått veta att jag fått jobbet :)

Jobbet är på samma företag men en helt annan avdelning. Det kommer säkerligen bli utmanande och det kommer betyda en hel del resor, mer ansvar och ganska mycket mer jobb. Lite jobbigt känns det att jag nog inte kommer hinna med lika mycket träning som nu men samtidigt ska det verkligen bli spännande med en ny utmaning och jag tror att jag har en chans att lära mig mycket nytt!


Downside av det hela var ju såklart att behöva berätta för nuvarande teamet, eller snarare min närmsta chef, att jag kommer att byta jobb. Jag gillar verkligen min chef och det är med en liten tår i ögat som jag kommer att lämna min position. Är dock glad och tacksam för hennes reaktion på mitt besked. Jag var rädd att det skulle kunna orsaka spänningar i teamet men hon konstaterade bara att det är tråkigt att jag slutar och att det såklart blir lite jobbigt att hitta någon ny men samtidigt förstod hon mig och önskade mig lycka till. Tack för det K om du skulle läsa detta!

Dagen i övrigt har varit ganska ordinär. Det är ju måndag så jag har såklart tränat Bodycombat. Blev även ett pass med PT på lunchen, inte så jobbigt men bra genomgång av olika övningar som jag var osäker på. Hann även med ett litet bröstpass innan combaten samt 15 minuter mage så jag kan känna mig nöjd :D

När jag kom hem hade pojkvännen lagat mat, SUPERGOD fisksoppa! Kändes som en perfekt avslutning på dagen!

Imorgon kommer mamma hit! Ska bli jättemysigt, jag längtar!

kram och godnatt!

5 kommentarer:

  1. Vad roligt Johanna! Du är så himla duktig! Önskar dig Lycka Till! JÄTTEGRATTISKRAM! / Anna

    SvaraRadera
  2. Tack! Kanns jatteroligt :)

    SvaraRadera
  3. Jättemycket GRATTIS från mig och Chico!!! Och Lycka till!!!
    Önskar även en trevlig vecka tillsammans med din mamma som är på väg ner just nu...genom askmolnen....
    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Tack igen :) Mamma tog sig ner genom molnen sa nu ar hon har, jattemysigt. Tror hon har sovit ganska mycket idag och ikvall blir det restaurangbesok.

    Hoppas allt ar bra med dig,
    kramar

    SvaraRadera