lördag 26 februari 2011

Andas

Jag är stressad nu. Jag vaknar på morgonen och så fort jag slår upp ögonen känner jag stressen slå till; måste upp, måste sätta igång, jobbet, lägenheten, städa, träningen, hinna umgås med vänner, jobbet igen... Tankarna snurrar och jag känner mig irriterad och lättretlig. Men det är så mycket som måste göras just nu.

Saker jag har inplanerade denna helg:
- Titta på kök
- Titta på säng
- Städa här hemma
- Träna
- Bio ikväll
- Lunch med vänner imorgon

Saker som jag även skulle vilja hinna med:
- Träffa H
- Åka förbi Bs lägenhet och se hur hon håller på och bygga om
- Gå morgonpromenader
- Läsa en bok
- Planera mer inför lägenhetsköpet

Saker som måste göras:
- Betala räkningar
- Beställa saker inför Sverigeresa
- Köpa flygbiljett
- Sortera här hemma, jag hittar inte något
- Tusen miljarder saker för lägenheten
- Säga upp mitt medlemskap i fackförening

Men det jag måste göra först av allt är att stressa ner men det går inte just nu. Känner bara den tryckande stressen i bröstkorgen samtidigt som jag är trött trött trött. Måste tänka på att andas lugnt, det hjälper ibland, andas och göra listor, listor hjälper ibland. Då måste man inte hålla allt i huvudet. Så därför har jag gjort denna lista och nu ska jag börja beta av den. Först på listan kommer städa, sen kök, sen säng, sen städa igen kanske, sen träna. Den där boken får nog vänta...

5 kommentarer:

  1. Hej Johanna!

    Bara en liten uppmuntrande lördagshälsning från mig och Chico.
    Listor är mycket bra, stress är mindre bra....
    Inte lätt få alla bitar på rätt plats i livspusslet. Man strävar och försöker finna de bästa lösningarna...Hur som helst kan man ju bara göra en sak i taget. Kunde man inse det på allvar hade man kommit en bra bit på vägen!
    Kramar från Ninni
    Ps. Fina bilder från Rom! Ds

    SvaraRadera
  2. Du fixar det Johanna, ni är ju två! Det du inte hinner idag tar du en annan dag! Städa fixar F medan du fixar saker på nätet! Titta på kök o säng är ju kul och att betala räkningar går fort o en kön känsla när det är gjort!

    Skriv upp din lista o sätt upp den på kylskåpet så stryker du de sakerna som är klara!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Jag vet vad du menar! Nu är jag bara så glad att jag är ledig en vecka och kan bara vara hemma och mysa och träna och göra det jag vill :) Hoppas du hinner läsa lite i alla fall!

    SvaraRadera
  4. hi, new to the site, thanks.

    SvaraRadera
  5. Tack for era gulliga kommentarer. Det gick ganska bra tillslut :)

    SvaraRadera