söndag 6 februari 2011

Jag hinner inte

Jag är ledsen att det är väldigt ont om ordentliga uppdateringar i bloggen på sistone. Sanningen är att jag hinner helt enkelt inte med. All ledig tid går till lägenheten på ett eller annat sätt känns det som. Men nu har vi kommit en bit på vägen i alla fall! :) Ni kanske gissat redan att anledningen till att vi firade i Cannes i fredags var att vi nu skrivit på det första kontraktet för lägenheten. Det betyder att säljaren nu inte längre har rätt att sälja lägenheten till någon annan. Vill vi ha den så är den vår helt enkelt! Vi har en vecka på att ångra oss men det kan jag inte tänka mig att vi kommer att göra. I lördags träffade vi vår Courtier (person som förhandlar om räntor med banker). Räntorna har precis gått upp så det är stress stress för att få in alla papper med en gång för att kunna få tillgång till den låga räntan. Vi hoppas att vi hann i tid!

Allt det här med lägenheten är roligt men det är mycket stress också. Ärligt talat så börjar jag känna mig lite sliten för eftersom jag är så uppe i varv så sover jag jättedåligt. Det var flera veckor sedan jag sov mer än sex timmar på en natt och jag vaknar mitt i natten nästan varje natt och tror att det är morgon. Jag är väldigt väldigt uppe i varv helt enkelt. Jag hoppas att det ska lugna sig lite nu när första steget är taget men nu börjar ju all byråkrati (Frankrike är FRUKTANSVÄRT byråkratiskt!) med banken. Tydligen måste man skaffa fram en miljard olika papper inklusive diverse hälsointyg allt översatt till franska såklart, suck... Men det ska väl gå det också!

Vi var i alla fall och tittade på lägenheten igen igår och det kändes jättebra. Den är ljus och fin och utsikten är fantastisk. Havsutsikt åt båda hållen och vi ser även alperna. Nej det kommer nog bli jättebra det här!

Ett litet smakprov på vår framtida utsikt
Nej nu ska jag gå och sova, det behövs!

(Ja för övrigt så tränade jag bodypump och Zumba idag och det var nog de värsta träningspass jag någonsin gjort tror jag. För det första var jag inte i form alls, ingen ork, svag och omotiverad. För det andra så var ledaren i bodypump riktigt dålig. Ja förlåt men om man leder en klass ska man inte vara bara lite småstark då, eller ja i alla fall lika stark som den svagaste tjejen i salen? Men nej det var inte hon och ingen teknik eller taktkänsla heller. I alla fall, efter det provade jag Zumba för första gången...och sista gången kan jag säga! Vilket kaospass! Hälften av tiden går ju åt till att förklara nästa låt. Koreografierna är mest bara sprattel. Jag kände mig enbart löjlig. Nej Tummen Ner för Zumba blir det för mig!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar