söndag 13 februari 2011

For mycket fett men gott gott

Idag vaknade jag smatt illamaende. Jag tror att den italienska dieten jag har foljt sedan jag kom hit (pasta, vin, pizza, glass, pizza, vin, tiramisu) inte riktigt faller min mage I smaken. Mangden fett har drastiskt okat med 300 procent och det kanns. Idag ar jag betydligt mer sugen pa lite sushi an pa en oststinn pizzabit.

Men aven om min mage inte ar sa nojd idag sa var jag desto nojdare igar. Italiensk mat ma vara fet men den ar fantastiskt god! Igar kvall besokte vi vad som ar kant som Roms basta pizzeria. Det var en liten mycket oansenlig restaurang som jag aldrig nagonsin skulle ha kommit pa iden att besoka sjalv men kon utanfor ringlade lang redan innan restaurangen oppnat (och vi var forst!). Och hur var pizzan da? Jo visst var den god. Den kanske inte levde upp till de skyhoga forvantningar som vi hade skapat oss men med berom godkant far den I alla fall.

Igar efter pizza och vin samt en hel dags smabakfullt vandrande I Rom var jag och aldsta brodern helt slut sa vi bestamde oss for en lugn kvall hemma medan yngsta brodern fortsatte ut for en avskedsfest med sina vanner. Det kandes som ett bra beslut da och ett annu battre nu. Efter 8 timmars somn ar jag utvilad och redo for lite sightseeing innan det bar av hemat igen ikvall. Ha en bra sondag allihopa!

Bilden visar oss forst I kon till pizzerian igar :)
Sent from my Blackberry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar