torsdag 10 februari 2011

Kunde inte halla mig...

Jag var ju pa gymmet imorse da jag inte trodde att jag skulle kunna ga pa mitt vanliga bodypumppass pa lunchen idag eftersom vi hade ett mote planerat... Men motet blev installt, sa da kunde jag inte halla mig utan jag gick till gymmet igen!

Och oj vad roligt det var! Jag tror jag ar lite kar i mitt gym om man nu kan vara kar i en plats? Det ar sa trevligt att komma dit och smaprata med alla manniskor och vara precis den jag ar och vill vara. Nar jag ar pa jobbet ar jag ju saklart ocksa mig sjalv men gymmet och traningen ar min passion. Det ar dar jag mar bast och det ar den dar tjejen som tranar som jag vill vara. Jag mar bra av att se mig sjalv speglas i de andras ogon. Att se att de ser mig som den personen som jag stravar efter att bli (och ar?). Nastan alltid glad, i princip alltid peppad, oftast social osv. Ja det ar en riktig kick for mig bara att komma dit.

Man kan ocksa saga att gymmet ar min tillhorighet. Nagoting  mer an arbetet som gor att jag kanner mig hemma har och hor hit. Och nar man bor i ett annat land an sitt eget vilket ju jag gor sa tror jag sadant ar oerhort viktigt for att man ska ma bra. Manniskorna pa gymmet kanner inte mig som hon som ar har fran Sverige. Dar ar jag en av dem och det kanns riktigt bra!  Ja det ar svart att forklara men jag mar valdigt bra av att vara dar i alla fall.

Ja och det var ju inte bara sjalva platsen som var rolig att komma till saklart. Det var ju traningen ocksa! Har jag sagt att jag ALSKAR att trana? ;) Morgonens brost, triceps plus magpass var inte alltfor upphetsande. Jag kan inte dessa ovningar tillrackligt bra for att riktigt trotta ut musklerna. Men med lite bodypump pa det sa blev ju musklerna definitivt trotta :D Nytt rekord i rygg idag! Kanner antligen att jag borjar bli starkare dar och fick bra kontakt med musklerna under passet. Sa nu ar 2x7.5 kg den nya vikten pa stangen.

Ahhhh vad rooligt det ar att traaaana, jag aaaalskar att traaana!!! Yippiii!!!



(haha ok jag flippar lite men det far man gora ibland nar man ar pa bra humor eller hur?)

Ja just det, kopte lite nytt proteinpulver pa gymmet idag. Smak vit choklad och jordgubbe, hoppas det ar lika gott som det later :)

2 kommentarer:

  1. Jag vet vad du menar!! Träna är jättekul och man mår så bra :)
    Igår fick jag hem proteinet som smakar cookies and cream...Det var supergott!

    SvaraRadera
  2. Ah det ar ju det proteinet som jag vill ha! Men finns inte att fa tag pa har saklart sa ska shoppa nasta gangen jag ar hemma. Men vit choklad jordgubbe var ocksa helt ok :)

    SvaraRadera