onsdag 9 februari 2011

Ni kan kalla mig bollen

Min kropp har bestamt sig for att svalla upp lite grann idag da. Det har sin naturliga forklaring (de dar dagarna i manaden) men det ar inte speciellt roligt for det. Min mage star ratt ut, och jag har faktiskt bara atit spenatsoppa, agg och youghurt (och ja en liten choklad da) ikvall sa jag tycker inte riktigt att min mages form star i proportion till matintaget. Men det ar min mage i ett notskal, ibland blir den stor och svullen som en ballong och man kanner sig proppmatt fast sugen pa samma gang.

Kanns som om jag har lagrat vatska i hela kroppen dessutom. Allt ar liksom ett par storlekar storre an vad det var igar. Konstigt hur snabbt sadant dar kan handa. Jag kan ju helt omojligt ha gatt upp flera cm i samtliga matt pa bara en natt sa jag forstar ju att det ar vatska men i alla fall, fashinerande och ja jag far erkanna nagot irriterande. Men det kommer ju att lagga sig sa det ar bara att sta ut och tanka att jo jag ar faktiskt ganska smal och valtranad egentligen, det syns bara nagot mindre just precis nu :)

Och ja forresten om ni inte vill kalla mig for bollen sa kan passar aven segproppen in pa mig idag. Som ni ser saknar jag vara kara bokstaver aao (ja alltsa prickarna) och det ar for att jag sitter och skriver pa min jobbdator for jag ska jobba. Fast jag sitter och skriver i bloggen istallet sa ni forstar ju hur bra det gar med jobbandet...Nej jag kanske ska ta och skippa det och satsa pa lite somn istallet sa blir jag ju effektivare imorgon. Kanns som en valdigt lockande losning just nu!

For att fortsatta mitt klagande vilket verkar vara temat for detta inlagg (jag har faktiskt skrivit tva positiva inlagg tidigare ikvall sa jag har ratt till lite klagande nu faktiskt!) sa haller jag som de flesta svenskar pa att betala av mitt kara CSN lan och det ar dyrt och trakigt tycker jag precis som de flesta svenskar kan jag tanka mig. MEN! med de nya valutakurserna dar Euron helt plotsligt har ett obefintligt varde (ja jag overdriver) blev det helt plotsligt mycket dyrare och mycket trakigare for mig som tjanar pengar i Euro. Min nasta manadsbetalning ar pa 2787 kr, det motsvarar 315 euro!!! GAAAAHHH kan inte Europas ekonomi borja ga uppat nu for annars kommer min ga nedat!

Nej nu ska jag sluta svamla och ga och lagga mig. Fast jag ska avsluta positivt. I helgen aker jag till Rom med mina broder. Ah vad roligt det ska bli! :)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar