tisdag 8 februari 2011

Solen lyser inte alltid

Jag vet att jag de senaste dagarna bara visat en massa bilder pa en klarbla himmel och en stralande sol och jag inser att detta kanske kan kannas lite jobbigt att se om man bor i ett land dar vadret inte alltid ar lika fint (aven om detta kompenseras av att typ allt annat i landet ar bra ;) ). Jag tankte darfor lugna er idag och visa att solen lyser inte alltid har heller. Idag ar himlen gra och det finns inte minsta lilla tillstymmelse till blahet eller sol sa langt ogat kan na. Sa nu vet ni det, aven pa Rivieran ar vadret daligt ibland!

Jag har borjat morgonen med en liten powerwalk pa 45 minuter. I arlighetens namn far jag saga att det var sadar... Det molniga vadret hojde inte direkt motivationen och det faktum att mitt ben fortfarande inte ar hundra gor att jag belastar stegen lite konstigt och nastan far kramp i vaden :( Det har med benet borjar for ovrigt bli irriterande! Det ar inte lika roligt att trana nar jag inte kan trana till 100 procent. Hur kul ar bodycombat nar du inte kan kicka hogre an i knahojd liksom? Det ar som om all min vighet forsvunnit i samband med denna skada. Jag nar inte ens mina tar langre?! Men visst det har bara gatt drygt en vecka sa jag ska vara talmodig. Jag forsoker stretcha lite smatt och aven om jag inte kan ta ut stegen till hundra procent sa blir det ju lite traning i alla fall. Igar blev det ett step pass och ett bodycombat pass foljt av 15 minuter mage.

Nu ska jag fortsatta jobba. Jag arbetar hemifran denna morgon for maste koncentrera mig pa att fa klart en presentation. Skont att variera sig lite ibland och sa kommer man igang tidigare nar man jobbar fran hemmet. Har redan varit igang i en timme, duktigt!

Men nu ska jag fortsatta, ha en bra dag!

Min utsikt nu, gratt gratt gratt

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att se lite molnighet också :p
    Trist med skadan. Det är så frustrerande att inte kunne ta ut sig som man vill när man tränar! Jag hoppas det blir bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Hihi ja jag tankte pa dig nar jag skrev inlagget faktiskt ;) Ja jag hoppas ocksa det blir battre, tack for uppmuntrande ord!

    SvaraRadera